2 995 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Arris VIP4205 verkar gå i " power save" när " text-tv" körs - Varför?
Jag har en närstående, som just flyttat in på ett nytt äldreboende. TV via ComHem nätverk och en Arris VIP4205 - box ansluten till TV via HDMI. Problemet är att om man sätter på " text-tv"( TV1 eller TV2) sidan 199 eller "textning för hörselskadade" ( TV4 kod 199), så är det något som går ner i " power save"- mode efter 5-10 minuter. I TV:n är alla power save eller Echo moder borttagna.
Vad är det som sker? Varför? Vad gör man åt det? Min närstående är mycket bekymrad.
Vad är det som sker? Varför? Vad gör man åt det? Min närstående är mycket bekymrad.
Bästa svaret
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 318 inlägg
Vad går ner i powersave? TV:n eller boxen?HasseTeknik skrev:
Jag har en närstående, som just flyttat in på ett nytt äldreboende. TV via ComHem nätverk och en Arris VIP4205 - box ansluten till TV via HDMI. Problemet är att om man sätter på " text-tv"( TV1 eller TV2) sidan 199 eller "textning för hörselskadade" ( TV4 kod 199), så är det något som går ner i " power save"- mode efter 5-10 minuter. I TV:n är alla power save eller Echo moder borttagna.
Har du aktiverat textning för hörselskadade i boxens meny (under språk har jag för mig) så behöver de inte fippla med text-tv.
Edit: la till en bild
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svårt att veta vilken som går ner. Har bara provat att använda boxens fjärrkontroll och då vaknar allt igen om man trycker på "text", men då är undertexterna borttagna och måste aktiveras igen.
Ska försöka att få till text på TV1 och TV2 utan att använda "text-tv", vilket jag inte provat ännu. Verkar bara vara helt sjukt att det startas någon form av timer, när " text-tv" eller " undertexter" startas med fjärrkontrollerna knapp för "TEXT". Får prova vidare vid mitt besök i morgon.
Ska försöka att få till text på TV1 och TV2 utan att använda "text-tv", vilket jag inte provat ännu. Verkar bara vara helt sjukt att det startas någon form av timer, när " text-tv" eller " undertexter" startas med fjärrkontrollerna knapp för "TEXT". Får prova vidare vid mitt besök i morgon.
Har nu provat och det VERKAR FUNGERA !!!! Får se i morgon om det håller i sig.
FIXAT och alla är glada ! Tack @[SKPG]Zamora.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 318 inlägg
Klicka här för att svara