4 425 läst ·
29 svar
4k läst
29 svar
ARN: Tog betalt för badrumsrenovering som aldrig blev klar
Kan har varit så att det kom hantverkare som inte kunde svenska eller engelska, sen har företagare uttryckt sig så.M maria01 skrev:
Många gissar här så då kan jag berätta att. Ingen har ifrågasatt deras ursprung. Däremot hördes de prata hemspråk vilket var jugoslaviska och därmed förutsättningslöst sades det att de var jugoslaver sen var det inte mer med det. Vidare så skulle allt arbete utföras enligt BKR och alla certifikat samt behörigheter skulle finnas i bolaget och överlämnas med fullständig dokumentation. Eftersom deras egen personal gjorde tätskikt och varken företag eller personal är certifierade för BKR så togs det in en oberoende besiktning som påvisade flera brister.
Vad betyder det? Jag verkar inte förstå den svenska som ni talar. För mig betyder "ifrågasätta något" att man inte riktigt tror på sanningshalten i en utsaga.M Mivi skrev:
Att ifrågasätta någons ursprung betyder alltså att tvivla på uppgiften om dennes ursprung, dvs man tror inte riktigt att den kommer från det land/kommun/län/planet som den påstår.
Varför skulle det vara rasistiskt?
Det finns inte ett språk som heter jugoslaviska. Troligen talade de serbokroatiska, vilket var det dominerande språket i Jugoslavien och kanske kallades för "jugoslaviska" i en del sammanhang, men det kan förstås även ha varit ett språk som talades i de övriga delarna av landet.M Mivi skrev:
är du kunden?M Mivi skrev:Många gissar här så då kan jag berätta att. Ingen har ifrågasatt deras ursprung. Däremot hördes de prata hemspråk vilket var jugoslaviska och därmed förutsättningslöst sades det att de var jugoslaver sen var det inte mer med det. Vidare så skulle allt arbete utföras enligt BKR och alla certifikat samt behörigheter skulle finnas i bolaget och överlämnas med fullständig dokumentation. Eftersom deras egen personal gjorde tätskikt och varken företag eller personal är certifierade för BKR så togs det in en oberoende besiktning som påvisade flera brister.
Klicka här för att svara