Detta ser inte bra ut min grundläggare är ute och cycklar eller jag ?
Skarvade diameter12 armering överlappar inte och saknas 10cm mellan!!
Firman är redan omnämnd i diskutionerna men jag väntar att namnge firman.
Ska verkligen armering se ut så här på en pålad platta som kostar 400000kr?
Skarvade diameter12 armering överlappar inte och saknas 10cm mellan!!
Firman är redan omnämnd i diskutionerna men jag väntar att namnge firman.
Ska verkligen armering se ut så här på en pålad platta som kostar 400000kr?
Så där ska det verkligen inte se ut, i hörnen ska armeringen böjas så den är "hel"
och en skarv ska överlappa 500mm samt övre och undre armering skall inte skarvas på samma ställe utan man kör det ena lagrets skarv vid påle och det andra mellan pålar
och en skarv ska överlappa 500mm samt övre och undre armering skall inte skarvas på samma ställe utan man kör det ena lagrets skarv vid påle och det andra mellan pålar
Hela under plattan och placering av dränering och avlopp har varit 100 perfekt och nu tar firman in en ny kille som ska armera och förstör hela plattan. Husets längd är 11.80 m varför måste man kapa för att bli tvungen och skarva? jag har 3 längsgående 11.80m voter. 2 av 3 har kapade armering oskarvade!!
Armering skarvas alltid *5, på 12järn är alltså skarvlängden 600. Som någon sa kan man ju lägga hela järn istället över skarverna. B-järn i hörnen.
Järnen kommer inte alltid i 12meterslängder, ibland i 6 meter. Järnen i vouterna bör armeras i fallande längder.
Järnen kommer inte alltid i 12meterslängder, ibland i 6 meter. Järnen i vouterna bör armeras i fallande längder.
Tycker det syns lite dåligt på bilden (eller så är det min höga ålder som gör att jag ser sämre nu?).
Men jag kan inte se annat än att överkantsarmeringen verkar korrekt skarvad vid pålarna.
Underkantsarmeringens skarvar vid pålarna är mindre känslig, den armeringen är ju till för fältmomenten.
Men jag kan inte se annat än att överkantsarmeringen verkar korrekt skarvad vid pålarna.
Underkantsarmeringens skarvar vid pålarna är mindre känslig, den armeringen är ju till för fältmomenten.
Överkantsarmering SKA INTE skarvas över påle då det är där man får dragkrafter. Överkantsarmering ska skarvas i fältmitt, underkantsarmering skarvas över påle. För att rädda armering i ditt fall kan man använda skarvjärn med dubbel skarvlängd.anaitis skrev:
Klicka här för att svara