Är det någon som har ett tips på arkitekter i närheten av göteborg/trollhättan som kan bygga ett hus på ca 150m2 och uppåt för max 1,4 miljoner? ???

Hemmakatten
Nja, arkitekter ritar bara själva huset o sedan är det din sak att begära in anbud från olika byggare. Det är svårt eller nästan omöjligtför en arkitekt att veta hur mkt huset komemr att kosta. Naturligtvis kan man be dem rita enklast möjliga hus, men någon prisgaranti kan de inte ge.

Är det så att du är ute efter billigast möjliga utan att bygga huset själv så är det säkert bäst att börja med att titta på typhustillverkarna. de har genomtänkta hus i olika prisklasser.

Om det är så att det går att få ett hus för 1,4 vet jag inte (låter väldigt lite) men det kan säkert mer erfarna forummedlemmar än jag ge dig besked om.

Jag menar alltså hustillverkare/producenter som använder sig av arkitekter för att ta fram sina hus, dvs jag vill själv bestämma hur huset ska se ut men jag vill inte att det ska kosta för mycket ;) .när det gäller utrustning så ska det vara allt sånt som brukar ingå vid köp av kataloghus typ platta på mark, värmeanläggning, färdiga golv,el/vvs osv....men exklusive schakt, målning o tapetsering.

Elisabeth, sätt dig ned med Trivselhus arkitekt och rita ett hus, fungerar det med TH väljer ni TH annars tar ni bara ritningen till någon annan. Precis så gjorde vi och det var inte överlagt, TH misskötte sig

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.