1 144 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
arkitektritat och energisnålt?
Hallå!
Efter att ha bott i ett låst prefabhus under några år (och sålt)
planerar vi att bygga något unikt och energisnålt på vår lilla tomt!
Det får inte bli för dyrt, har budget för själva huset m proj på ca 1.5 milj.
Några bra erfarenheter eller tips på leverantörer?
Efter att ha bott i ett låst prefabhus under några år (och sålt)
planerar vi att bygga något unikt och energisnålt på vår lilla tomt!
Det får inte bli för dyrt, har budget för själva huset m proj på ca 1.5 milj.
Några bra erfarenheter eller tips på leverantörer?
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Hur stor yta behöver ni? Det kan bli svårt att bygga energisnålt till det priset då det krävs en del investeringar initialt för att komma ner i energiförbrukning. Dock lönar det sig ju i längden.
Hej, Kaj! Tror du man kan komma ned till 1,5? har ägnat några veckor att försöka hitta något byggsystem. Har blivit intresserad av EPS stommar, finns med trästomme och även någon form av plåtskal. EPS är alltså cellplast, som isolermaterial. Det borde kunna bli riktigt billigt, det med plåt och eps är en teknik som används i industrisammanhang, och kan få riktigt bra enerigivärden.... Med trästomme finns många tyska alternativ, ska plocka fram länkar, i sverige finns ju pearlhouse, www.pearlhouse.se ...jag ska ta fram lite länkar åt dig...
Klicka här för att svara