Hej, jag söker en arkitekt som är expert på 20-talsvillor. Ska bygga ut samt bygga om.

I Stockholmsregionen
Tack, Anders

S
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hej, jag söker en arkitekt som är expert på 20-talsvillor. Ska bygga ut samt bygga om.

I Stockholmsregionen
Tack, Anders
Fredrikssons arkitektkontor kan du kolla med.
https://www.fredrikssonarkitektkontor.se/

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Fredrikssons arkitektkontor kan du kolla med.
[länk]
Tack för input.
Har du använt dom själv? Var du nöjd?

S
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Tack för input.
Har du använt dom själv? Var du nöjd?
Använt dem två gånger. 2017 och 2021.
De höll vad lovade. Sen så ritar inte arkitekter som man vill så det är en process. 😅🤣

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
De verkar mer operativa i Östergötland om man tittar på deras utvalda projekt

S
Så är det nog men några projekt har de gjort i Stockholm. De har bra kontakter i Östergötland så de har nog inte behövt kämpa för jobb i Stockholm.
Oavsett så är det inte så långt emellan Norrköping och Stockholm för platsbesök.
Ring Felix och kolla med honom.

Det finns säkert byggnadsvårdkunniga arkitekter i Stockholm också men det är inget jag kan tipsa om.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Skicka nåt underlag så får du en skiss utan kostnad.

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Har inte inte anlitat henne själv, men se vad du tycker om Studio Karin: [länk]
Tackar :)

• Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Du har flera grannar runt dammen som nyligen byggt ut. Är det inte smartast att prata med dem? De arkitekter de använt vet säkert vad man förväntas få göra och inte i området.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
J JonasSun skrev:
Du har flera grannar runt dammen som nyligen byggt ut. Är det inte smartast att prata med dem? De arkitekter de använt vet säkert vad man förväntas få göra och inte i området.
Jo med varierande resulat.. Men sant får gå runt och fråga de man tycker är smakfullt utförda :D

Har inte inte anlitat henne själv, men se vad du tycker om Studio Karin: [länk]
Har du hört bra saker om Karin eller var det någon annan anledning du länkade henne? :)

Jag har följt henne länge och sett att hon ritar på om- och tillbyggnader av 20-talshus, tycker att det brukar se bra ut. Du kan ju scrolla igenom det hon har gjort och kontakta henne och be att få titta på tidigare om- och tillbyggnader av 1920-talshus hon har gjort?

Annars har du den här också, som inte bara bygger nytt utan renoverar i gammal stil också: https://www.byggnadsverk.se/

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Jag har följt henne länge och sett att hon ritar på om- och tillbyggnader av 20-talshus, tycker att det brukar se bra ut. Du kan ju scrolla igenom det hon har gjort och kontakta henne och be att få titta på tidigare om- och tillbyggnader av 1920-talshus hon har gjort?

Annars har du den här också, som inte bara bygger nytt utan renoverar i gammal stil också: [länk]
Ah perfekt, tackar!

• Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.