Hej
Jag har ett Egna hem hus från 1964, jag tänkte förbättra ventilationen med några Arida Venti 160 WiFi, Har någon av er på forumet erfarenhet av dessa eller förslag på andra ventilations lösningar?
Det är självdrag i huset idag.
Mvh Christer
Jag har ett Egna hem hus från 1964, jag tänkte förbättra ventilationen med några Arida Venti 160 WiFi, Har någon av er på forumet erfarenhet av dessa eller förslag på andra ventilations lösningar?
Det är självdrag i huset idag.
Mvh Christer
Också nyfiken på denna mini-ftx, de påstår ju 4db vilket är extremt mycket tystare än andra produkter.
De har satt fläkten utanför den keramiska värmeväxlaren vilket påstås vara hur det blir så tyst - men det måste väl finnas en anledning till att inte alla gör så?
De har satt fläkten utanför den keramiska värmeväxlaren vilket påstås vara hur det blir så tyst - men det måste väl finnas en anledning till att inte alla gör så?
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Lyfter denna tråd för att se om någon som har input om denna ventilator?
Jag tänkte sätta en i nyrenoverade vardagsrummet (bodegan) i källaren, cirka 29 kvadrat. Där sitter idag en klassisk ventil 160mm med plastlock. Övriga rum i källaren har samma ventiler och i tvättstugan/badrummet i källaren sitter en PAX-fläkt.
Är dessutom intressant då den har smart styrning och ska gå att få in i Home Assistant.
Nån med erfarenheter?
Jag tänkte sätta en i nyrenoverade vardagsrummet (bodegan) i källaren, cirka 29 kvadrat. Där sitter idag en klassisk ventil 160mm med plastlock. Övriga rum i källaren har samma ventiler och i tvättstugan/badrummet i källaren sitter en PAX-fläkt.
Är dessutom intressant då den har smart styrning och ska gå att få in i Home Assistant.
Nån med erfarenheter?
Noen få kommentarer her: https://www.garasjetid.no/arida/192...ntilator-ny-generasjon-romventilator-med-wifi
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
