5 929 läst ·
5 svar
6k läst
5 svar
Ardex S48 - Nödvändigt?
Skall lägga 13 mm golvgips på mina skruvade 22 mm spån och sedan flyta med fiberarmerat minst 12 mm på hela golvet.
Frågan är då om man vinner något på att använda S48 för styvhetens skull eller om detta är overkill. För mig känns det som om att skruvad gips skulle vara lika bra. Och med 12 mm spackel är det väl ingen risk för att skruvarna kryper upp genom tätskiktet?
Frågan är då om man vinner något på att använda S48 för styvhetens skull eller om detta är overkill. För mig känns det som om att skruvad gips skulle vara lika bra. Och med 12 mm spackel är det väl ingen risk för att skruvarna kryper upp genom tätskiktet?
Om du har bjälkar på cc60 så ska du nog limma också? Kanske klarar du dig från det pga fiberspacklet, men det vet jag inte säkert.
Att skruva gipsen är inte i närheten av att skapa en lika styv konstruktion som om du hellimmar.
Att skruva gipsen är inte i närheten av att skapa en lika styv konstruktion som om du hellimmar.
optiroc har också ett lim som är jämställt med ardex s48 och godkänt enligt per.
Klicka här för att svara