Hej!
Jag håller på med en tillbyggnad och har snart rest regelstommen. Skulle behöva en arbetsplattform på ca 1.80m utmed långväggarna. En regel 45x120 duger bra. Såg dessa konsoler i en video från Svenskt Trä. Det ser ut som man hänger dem från hammarbandet utanpå en regel. Är det någon som vet var man kan köpa/hyra? Vad kallas dessa konsoler på byggspråk (sökord)?
Jag håller på med en tillbyggnad och har snart rest regelstommen. Skulle behöva en arbetsplattform på ca 1.80m utmed långväggarna. En regel 45x120 duger bra. Såg dessa konsoler i en video från Svenskt Trä. Det ser ut som man hänger dem från hammarbandet utanpå en regel. Är det någon som vet var man kan köpa/hyra? Vad kallas dessa konsoler på byggspråk (sökord)?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Du kan spika två reglar mot dina bärande reglar så att det bildas en triangel, med spetsen mot syllen. Vips, så har du en bärande konsol. Som här i videon:A Andersistugan skrev:Hej!
Jag håller på med en tillbyggnad och har snart rest regelstommen. Skulle behöva en arbetsplattform på ca 1.80m utmed långväggarna. En regel 45x120 duger bra. Såg dessa konsoler i en video från Svenskt Trä. Det ser ut som man hänger dem från hammarbandet utanpå en regel. Är det någon som vet var man kan köpa/hyra? Vad kallas dessa konsoler på byggspråk (sökord)? [bild]
Stort tack för detta tips!
Det svarar bra mot mina behov.👍
Det svarar bra mot mina behov.👍
Klicka här för att svara