Blev imponerad av biltemas lampa där.Riktigt bra dammskyddad och överspolningsbar med vatten (IP 56).Och 3 st 36w .Det var en värsting:-).Den måste man titta påJag har lysrör på ställning 2*58W och det funkar bra.Förutom när man ska transportera dom med sig så blir lite otympligt.Men annars suveränt ljus.Har även en http://www.handla.swedol.se/images/large/EL-13231.jpg
som komplement.Det är bra med separata lågenergilysrör.De går aldrig sönder när man tappar lampan.Utan de trillar bara ur sina fästen å det är bara att sätta dit dom igen.Det är värre med dom hela kompaktlysrören (de lampor med ett enda stort lysrör)Dom tål inta så mycket. / Mats
143763-66.JPG

mattiasp skrev:
Ja, det var just detta tipset gick ut på. Däremot är jag skeptisk till att montera armaturen på stativ. De är mest i vägen. En av fördelarna med att använda lysrör är att de inte blir varma, och därmed går att hänga på en spik i taket eller på väggen. En armatur med relativt långa lysrör ger mindre skuggor och elaka kontraster
Haha sorry, var så inne i alla länkar på belysning att jag glömde trådstarten :)

Samma här:o x-cuse me!

Lyfter denna tråden.
Någon som vet någon butik som rear ut något liknande biltemas arbetsbelysning (se ovanstående inlägg) just nu? Kollade precis på JULA men deras motsvarighet var dyrare om man skulle upp i samma effekt.

Jag vill ha en lampa som jag både kan montera på stativ (går säkert att lösa med biltemas modell och mitt befintliga stativ om man fixar till det själv) samt köra löst på golvet alternativt hänga på spik.

Mycket ljus är ett grundkrav för mig och jag vill framför allt slippa halogenlampans värme samt elförbrukning.

Bor i Gbg.

Själv är jag mycket nöjd med min biltema lampa, den modellen som har en "ljusglob".
Man kan ställa den på golvet mitt i ett rum och den lyser upp golv, väggar och tak samtidigt.
Jag använde vanliga reflektor lampor förut men man fick ju hålla på och flytta dom hela tiden pga det alltid skuggade det man höll på med.

Glöm inte bort Biltemas lågenergilampa på 30W (motsv 150W) art:44-275
Billig, kraftig, passar bra till tex globerna eller andra ställen man vill ha mycket lyse kompakt och billigt.

ClasseClas
Jag köpte 2 sådana här som jag kan rekommendera:
http://www.jula.se/arbetsbelysning-ip54-3x24-w-128466

De är riktigt rejäla och ger mkt bra ljus. Elektronisk tändare och tom gummikabel, låt vara med den karaktäristiska Kinalukten...

Tyvärr är de rätt dyra 795kr, men jag hade flyt och sajnade upp Jula-kortet och fick då köpa dessa för 495kr/st vill jag minnas.

Biltemas och Julas är ju i princip samma men Biltemas vinner då den har 3X35 watt och bara kostar 700 kr jämfört med Julas som är dyrare och med färra lysrör i.

Får väl bli en biltema-lampa då ändå. De brukar ju faktiskt vara billigast om de nu har det man söker, och i det här fallet verkar det vara just så...

martinradbo skrev:
Biltemas och Julas är ju i princip samma men Biltemas vinner då den har 3X35 watt och bara kostar 700 kr jämfört med Julas som är dyrare och med färra lysrör i.

Får väl bli en biltema-lampa då ändå. De brukar ju faktiskt vara billigast om de nu har det man söker, och i det här fallet verkar det vara just så...
Biltemas är grymt bra!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.