Nån av er som vet var man kan få tag på ett mindre handfat som är stämplat ”arabia wärtsilä Finland” på undersidan.
Kanske säljs under annat namn i Sverige??
Ska ha på lilla toan i källaren som jag håller på att renovera.
Hittade detta på en toa jag besökte tillfälligt och tyckte storleken var bra.
Närbild på ett litet handfat med stämpeln "ARABIA WÄRTSILÄ FINLAND" på undersidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//AA
 
Ido.se
 
Har ido börjat sälja finsktilverkade handfat?

//AA
 
BirgitS
S saiter skrev:
Nån av er som vet var man kan få tag på ett mindre handfat som är stämplat ”arabia wärtsilä Finland” på undersidan.
Kanske säljs under annat namn i Sverige??
Ska ha på lilla toan i källaren som jag håller på att renovera.
Hittade detta på en toa jag besökte tillfälligt och tyckte storleken var bra.

//AA
Arabia upphörde med tillverkningen av sanitetsporslin 1971, då den fördes över till Tammisaaren Posliin, så det är ett mycket gammalt handfat du har sett. Numera är det Ido (i Gerberit-koncernen) som äger den fabriken så Magrand är rätt ute.
 
MultiMan
Fanns ett på Tradera i oktober som gick för 400kr, så lägg en bevakning där (frakt rimliga 89kr tror jag).
 
Tack alla för hjälpen. (y)
Ska kolla lite kontakter, så får vi se vad det blir.

//AA
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.