22 018 läst ·
52 svar
22k läst
52 svar
Är Swedendro verkligen så här oseriösa?
Sida 1 av 4
För en månad sen la jag min första beställning hos Swedendro efter att ha surfat runt på deras hemsida en hel kväll och samlat på mig grejor.
Massor av spännande varor och överkomliga priser på mycket!
Menysystemet är tyvärr väldigt omodernt, med en många skärmsidor lång lista på produktrubriker till vänster. Varje gång du klickar för att få upp en underrubrik så skickas du upp på toppen av sidan igen, vilket gör det väldigt tungjobbat. Sidan är i det närmaste oanvändbar på surfplattor och mobiler.
Eftersom jag bland annat var ute efter diverse fräsar upptäckte jag också att artikelbeskrivningarna för vissa märken var bristfälliga. Uppgift om t ex skafttjocklek var inte alltid utsatt och nån teckenförklaring för använda koder hittade jag inte utan jag fick lokalisera artikelnummer hos tillverkarna och sedan söka på dessa.
Ovanstående skulle jag dock kunna leva med, om än muttrande, om de faktiskt levererade det man köpt. Det tog två veckor från det att jag la beställningen innan jag fick besked om att det fanns ett paket att hämta ut. Det kom aldrig någon information om status på beställningen eller leveransen efter att orderbekräftelsen hade kommit.
Hälften av artiklarna var restnoterade, och detta från flera olika tillverkare och produktkategorier.
Jag har fortfarande inte fått resterande del av ordern och mina två första mail med frågor om leveranstiden besvarades inte. Jag vet att e-postadressen är levande, eftersom jag använde den för att komplettera min order direkt efter att jag lagt den, och då fick ändringarna genomförda. Mailet besvarades dock inte den gången heller.
Nu senast mailade jag info@ istället och fick faktiskt svar, men bara att produkterna var slut i lager och skulle levereras inom någon vecka.
På Trustpilot har jag i efterhand sett att jag är långt ifrån ensam om att ha upplevt långa leveranstider. Vilka är era egna erfarenheter av dem? Är de verkligen så här oseriösa som webbhandlare eller har jag bara haft extrem otur?
Massor av spännande varor och överkomliga priser på mycket!
Menysystemet är tyvärr väldigt omodernt, med en många skärmsidor lång lista på produktrubriker till vänster. Varje gång du klickar för att få upp en underrubrik så skickas du upp på toppen av sidan igen, vilket gör det väldigt tungjobbat. Sidan är i det närmaste oanvändbar på surfplattor och mobiler.
Eftersom jag bland annat var ute efter diverse fräsar upptäckte jag också att artikelbeskrivningarna för vissa märken var bristfälliga. Uppgift om t ex skafttjocklek var inte alltid utsatt och nån teckenförklaring för använda koder hittade jag inte utan jag fick lokalisera artikelnummer hos tillverkarna och sedan söka på dessa.
Ovanstående skulle jag dock kunna leva med, om än muttrande, om de faktiskt levererade det man köpt. Det tog två veckor från det att jag la beställningen innan jag fick besked om att det fanns ett paket att hämta ut. Det kom aldrig någon information om status på beställningen eller leveransen efter att orderbekräftelsen hade kommit.
Hälften av artiklarna var restnoterade, och detta från flera olika tillverkare och produktkategorier.
Jag har fortfarande inte fått resterande del av ordern och mina två första mail med frågor om leveranstiden besvarades inte. Jag vet att e-postadressen är levande, eftersom jag använde den för att komplettera min order direkt efter att jag lagt den, och då fick ändringarna genomförda. Mailet besvarades dock inte den gången heller.
Nu senast mailade jag info@ istället och fick faktiskt svar, men bara att produkterna var slut i lager och skulle levereras inom någon vecka.
På Trustpilot har jag i efterhand sett att jag är långt ifrån ensam om att ha upplevt långa leveranstider. Vilka är era egna erfarenheter av dem? Är de verkligen så här oseriösa som webbhandlare eller har jag bara haft extrem otur?
De är tyvärr så oseriösa. Har handlat en del därifrån men har mer eller mindre slutat.
Att saker kan vara slut är ju en sak men att inte kunna meddela att de kommer senare eller för den delen ge lite vettiga svar på mail när man själv måste jaga dem är under all kritik.
Att saker kan vara slut är ju en sak men att inte kunna meddela att de kommer senare eller för den delen ge lite vettiga svar på mail när man själv måste jaga dem är under all kritik.
Undviker allt jag kan att handla därifrån efter ett par usla upplevelser senaste åren. Tyvärr måste spånsäckarna köpas ibland men i övrigt är det köpstop för min del. Klyddet vid mina beställningar har inte haft det minsta med brexit att göra.
Jag handlade där i höstas, la samtidigt en beställning hos Axminster i England. De varor jag beställde från Swedendro fanns även hos Axminster men jag tänkte att det var roligt att gynna en svensk handlare eftersom priset ändå blev likvärdigt. Grejerna från England kom på några dagar, från Swedendro tog det 3-4 veckor. Ingen info och när jag ringde sa dom bara att dom låg efter med att hantera ordrarna.
Har samma dåliga erfarenhet av dom.
Mailar man eller ringer för det tagit lång tid så får man tillsvars att det plockas just nu
Märkligt att det sker just när man hör av sig, sen kommer det ett paket men inte med alla grejor och det glömde dom nämna vid tidigare kontakt att dom vänta på dom grejorna från Axminster.
Dom kunde ju ha lager saldo iallafall så har man ju lite hum om hur lång tid det tar men då tappar dom kanske kunder som inte orkar vänta.
Mailar man eller ringer för det tagit lång tid så får man tillsvars att det plockas just nu
Dom kunde ju ha lager saldo iallafall så har man ju lite hum om hur lång tid det tar men då tappar dom kanske kunder som inte orkar vänta.
Lite sorglustigt är att jag upplevt trassel även jag som bara handlat i deras fysiska butik i Växjö. Köpte hartslösare och såg hur säljaren tog en flaska från rätt hylla men likt förbaskat kom jag hem med en annan produkt i likadan flaska! 
De hade bevisligen lyckats blanda produkterna med varandra….
De hade bevisligen lyckats blanda produkterna med varandra….
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Har oxå dålig erfarenhet av dom!
Dels får man alltid skicka mail en extra gång för att få svar,och ens då får man knappt svar på frågor man ställt.
Sen är dom ganska så otrevliga.
Kan hålla med om att hemsidan är riktigt omodern.
sökfunktionen är smått konstig och hela upplägget är fel!
Dom fick ju sluta sälja Felders sortiment, nån som vet vad det berodde på?
Dels får man alltid skicka mail en extra gång för att få svar,och ens då får man knappt svar på frågor man ställt.
Sen är dom ganska så otrevliga.
Kan hålla med om att hemsidan är riktigt omodern.
sökfunktionen är smått konstig och hela upplägget är fel!
Dom fick ju sluta sälja Felders sortiment, nån som vet vad det berodde på?
Tyvärr så kan jag bara hålla med och instämma i klagokören. Dessutom så känner jag ett antal personer som handlat, eller försökt handla, där och alla säger ungefär samma sak.
När jag lagt en order så händer inget alls och när jag efter ett par veckor skickar ett mail och frågar vad som hänt med beställningen så får jag antingen inget svar alls eller ett svar som säger ungefär "hoppsan, vet inte". Detta hände vid ett par tillfällen i höstas men dagen efter så kom ett meddelande om att ett paket var på väg.
Det verkar som om de antingen inte bryr sig alls om sina kunder eller helt saknar ett vettigt system för orderhantering. Troligen kanske en kombination.
Det är väldigt synd tycker jag att de inte åtminstone kan nå upp till en acceptabel nivå. Förutsättningarna finns ju, i teorin ett bra sortiment och troligen gott om kunder som nu letar andra alternativ.
Hemsidan orkar jag dock inte kommentera just nu...
När jag lagt en order så händer inget alls och när jag efter ett par veckor skickar ett mail och frågar vad som hänt med beställningen så får jag antingen inget svar alls eller ett svar som säger ungefär "hoppsan, vet inte". Detta hände vid ett par tillfällen i höstas men dagen efter så kom ett meddelande om att ett paket var på väg.
Det verkar som om de antingen inte bryr sig alls om sina kunder eller helt saknar ett vettigt system för orderhantering. Troligen kanske en kombination.
Det är väldigt synd tycker jag att de inte åtminstone kan nå upp till en acceptabel nivå. Förutsättningarna finns ju, i teorin ett bra sortiment och troligen gott om kunder som nu letar andra alternativ.
Hemsidan orkar jag dock inte kommentera just nu...
Köpte nyligen en Triton-fräs från dem, det tog 11 dagar från beställning till leverans. Hittade en annons på platsbanken när jag googlade lite, https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser/24483825
"SweDendro har under rådande Corona haft en otrolig hög orderingång och vi söker med ljus o lykta efter ny kraft till vårt lager här i Växjö", så det kanske blir bättre när de hittar nån
"SweDendro har under rådande Corona haft en otrolig hög orderingång och vi söker med ljus o lykta efter ny kraft till vårt lager här i Växjö", så det kanske blir bättre när de hittar nån
Swedendro är nog den enda webshopen som inte har lagersaldo på sin sida. Har också haft problem med leverans och mail från dem. Beställde lite varor 15december mailade efter 3veckor och fick svar efter att skickat flera mail till olika adresser hos dem att det skulle packas nästa dag men inget om att alla varorna ej fanns hemma saknades spånsäckarna som var det som jag verkligen behövde däremot kom fakturan på samtliga artiklar. Ej heller någon info på följesedlen om när säckarna skulle komma hem mailade då igen och frågade om vad som gått fel men inget svar. Mailade igen. I början på februari och då fick jag faktiskt svar att de precis skulle packa och skicka det sista.
Du har svaret på uselheten utskrivet i platsannonsen:M MyFiendGoo skrev:Köpte nyligen en Triton-fräs från dem, det tog 11 dagar från beställning till leverans. Hittade en annons på platsbanken när jag googlade lite, [länk]
"SweDendro har under rådande Corona haft en otrolig hög orderingång och vi söker med ljus o lykta efter ny kraft till vårt lager här i Växjö", så det kanske blir bättre när de hittar nån![]()
- Datorvana - vi jobbar med Visma 2000
Vet inget men pratade med en på Felder som antydde att kundservicen/kundkontakten var en stor del. Har också dåliga erfarenheter av dem. Hade ett returärende som de skötte riktigt kasst.P pleqtiz skrev:
Fast det är inte alltid så dåligt att de inte har koll på sina ordrar. Köpte några grejer från Felder via dem som kom två gånger, först i ett paket från Österrike och några veckor senare i ett paket från Växjö. Säger väl en del att det från utriket kom först dock..