frågetecken skrev:
Det som chockar mig mest är att bevismaterial som innehåller olaglighet kan visas upp i Tingsrätten utan att det ger några konsekvenser.
Du har ju inga bevis att det är en olaglighet. Har träffat på svenska firmor som lagligt anlitar utlänskt arbetskraft ... hur det går till vet jag inte men EU har sina lagliga regler för det .
Att man inte pratar svenska betyder inte per automatik att man är svartjobbare. Har du kollat att dom saknar arbetstillståndsbevis, anställningsbevis? Själv vill du ju inte bli dömd utan skälig grund men fritt dömmer andra .. det chokerar mej mest
gaia
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.