6 019 läst ·
19 svar
6k läst
19 svar
Är sprängning av berg dyrt?
Sida 1 av 2
Hittat en tomt som vi verkligen gillar.Den består mesta dels av bergknallar. Så min fråga hur gör man nu? Skall man ha någon geolog kolla marken och komma med utlåtande eller skall man prata med sprängare?
Är det så dyrt som alla säger att spränga?
Någon som vet??
Är det så dyrt som alla säger att spränga?
Någon som vet??
Sprängningen i sig är inte så dyr,mellan 150-200 SEK/enhet (kvm eller kbm), men om du blir tvungen att frakta bort sprängmassorna kan kostnaderna rusa iväg. Har du tur kan du fylla ojämnheter under plattan med dem. Eller så kanske du kan få marklov att skapa ett underlag för en veranda framför huset. Har du många nära grannar kan besiktingarna kosta en del också, mellan 3-5.000 per hus.
mvh
David
mvh
David
Tycker du det,,,,,Så det är gula sidorna som gäller och en rundringning av dess like.
När jag ändå har dig på tråden så vill jag fråga dig en till sak....
Tomten är i siktet...men för att veta hur och vart man skall röja tomten skall kanske någon som vet hur man placerar huset sagt sitt...Planering av tomten kanske?
När jag ändå har dig på tråden så vill jag fråga dig en till sak....
Tomten är i siktet...men för att veta hur och vart man skall röja tomten skall kanske någon som vet hur man placerar huset sagt sitt...Planering av tomten kanske?
DAVID!
Kan man få namn eller nummer till firman? Har du anllitat dem ? Vi ska bygga i Huddinge.
Vet du vad de tar för priser på sprängning och bortforsling per m3 ? Du kan svara med ett privat meddelande om du vill det.
Med vänliga hälsningar Sabina
Kan man få namn eller nummer till firman? Har du anllitat dem ? Vi ska bygga i Huddinge.
Vet du vad de tar för priser på sprängning och bortforsling per m3 ? Du kan svara med ett privat meddelande om du vill det.
Med vänliga hälsningar Sabina
Sabina: Jag återkommer med kontaktinfo när Lisa kommer hem. Det är hon som skött kontakten med honom. Han tog ett fast och lågt pris på hela sprängningen samtidigt som han såg till att vi fick ett bra pris på besiktningen. Han såg också till att vi inte sprängde mer än vi behövde. Kort sagt en kanonkille.
mvh
David
mvh
David
Enligt min byggarkompis finns det något bättre än snigeldynamit som man kan fixa med själv. Det är någon ny pryl som ser ut som en patron till en hagelbössa. Man slänger ned den i hålet fyller på vatten och så puff? Kan de vara så? Någon som vet?
Likt förbenat måste man borra hålen med de här lustiga kobrorna.
mvh iw
Likt förbenat måste man borra hålen med de här lustiga kobrorna.
mvh iw