Behöver hjälp att förstå om jag köpt rätt delar. Var på Bauhaus och förklarade att jag behövde avloppslösning till det nya tvättställsskåpet och handfatet (Svedbergs Skapa 25cm djupt) jag köpt där.

De rekommenderade detta easyclean från Prevex med flexibelt rör https://www.bauhaus.se/vattenlas-prevex-easy-clean-popup-c4-vit-40mm. Så köpte det. Bra att kunna rensa vattenlåset ovanifrån.

Kruxet är att det är trångt som satan och vattenanslutningarna sitter nära väggavloppet.

Kan jag sticka in den lilla pip-böjen i väggavloppet och korta flexibla röret så det bara blir en stump?

Det kommer bli fall, men inte mer än ca 5cm fall mellan Prevex och väggavloppet.

Med vänlig hälsning, Matti

• Hand under tvättställ med synliga rör och förvaring, inklusive toalettpapper och hyllplan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Avloppsrör, flexibla och styva, under diskbänk med monteringsjärn och kopplingar, oavslutad VVS-installation.
    Skapa konto
  • Öppet vitt skåp under handfat, vattenrör, avlopp, korkskiva, osammanhängande föremål, byggmaterial.
    Skapa konto
  • Vit avloppsrörinstallation under handfat med metallfästen och flexibel slang synlig.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.