La till några fler bilder. Är som sagt var mjukt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det ser inte ut som Eternit, det verkar vara för mjukt.
Något ersättningsmatrial?
Eternit har färdiga hål på högsta punkten och skruvas fast med långa varmgalvade skruvar!
Dessa är skruvade i dalen.
Något ersättningsmatrial?
Eternit har färdiga hål på högsta punkten och skruvas fast med långa varmgalvade skruvar!
Dessa är skruvade i dalen.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 415 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 415 inlägg
Jag är egentligen helt obekant med onduline men kan inte tänka mig baserat på bilderna att det skulle va något annat. Onduline är gjort av asfalt så rimligtvis borde du kunna testa med en tändare på en kant eller lös bit och se hur det reagerar, det borde vara helt uppenbart om det är gjort av asfalt (om det inte redan är det
)
Ett litet tips är att tänka efter hur snön beter sig (om du får någon sådan), ljudnivån och risken för kondensdropp innan du byter ut mot plåt och blir besviken. Jag menar då inte att du inte ska välja plåt utan bara att du ska veta om skillnaderna innan du väljer det.
Ett litet tips är att tänka efter hur snön beter sig (om du får någon sådan), ljudnivån och risken för kondensdropp innan du byter ut mot plåt och blir besviken. Jag menar då inte att du inte ska välja plåt utan bara att du ska veta om skillnaderna innan du väljer det.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 415 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 415 inlägg
Detta är direktöversatt från tillverkaren av ondulines hemsida, Onduline.coma.o.f skrev:
"INNEHÅLLER KORRUGERADE BITUMEN ASBEST?
Nej, Onduline korrugerade bitumenark är gjorda av en homogent blandning av organiska fibrer och bitumen. Till och med gamla korrugerade bitumenark innehöll aldrig asbest."
Bitumen är det jag lite fult kallar asfalt.
Är man 100% säker så behövs det inte men tvivlar man det minsta är det bra att göra en test.Rickard.ag skrev:
Detta är direktöversatt från tillverkaren av ondulines hemsida, Onduline.com
"INNEHÅLLER KORRUGERADE BITUMEN ASBEST?
Nej, Onduline korrugerade bitumenark är gjorda av en homogent blandning av organiska fibrer och bitumen. Till och med gamla korrugerade bitumenark innehöll aldrig asbest."
Bitumen är det jag lite fult kallar asfalt.