Hej,
Jag har nyligen fått hjälp med att flytta en varmvattenstank från ett rum till ett annat i min stuga.
VVS-killen var väldigt trevlig och gjorde ett bra jobb. Deras pris/h kan jag inte klaga på heller.
Jag är mest nyfiken på kostnad för material som är specificerat på faktura. Det mesta jag hittar vid snabba sökningar kostar hälften av vad som står på faktura.
Anser ni detta vara rimliga priser för detta materialet eller är det kompenserat för låg pris/h?
Det är en lokal vvs-firma bestående av 1-2 anställda.
Jag har nyligen fått hjälp med att flytta en varmvattenstank från ett rum till ett annat i min stuga.
VVS-killen var väldigt trevlig och gjorde ett bra jobb. Deras pris/h kan jag inte klaga på heller.
Jag är mest nyfiken på kostnad för material som är specificerat på faktura. Det mesta jag hittar vid snabba sökningar kostar hälften av vad som står på faktura.
Anser ni detta vara rimliga priser för detta materialet eller är det kompenserat för låg pris/h?
Det är en lokal vvs-firma bestående av 1-2 anställda.
Troligtvis, ja. Är en evig följetång här på byggahus om vvs´are och elektrikers priser på material. Kunden får betala listpris hantverkarna har rabatter när de betalar i sin tur. Man får som kund betala saftiga påslag i praktiken. Surt men tyvärr så branschen ser ut.
Tack för svar.il_duce skrev:
När du skriver "Troligtvis, ja" menar du att det är rimliga priser?
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 358 inlägg
Deras artikelnummer är såkallade RSK-nummer som går att söka på.
Dock är det bara hemmatema som sätter ut priserna och de ligger på ungefär halva, men det är svårt att jämföra med den typen av butik.
Jämför jag med vattete så tar rinkabyrör ca 1/3 för de delar jag kollade på lite snabbt, och detta med moms, dina priser är ex moms så det är nästan 4ggr dyrare.
Jag vill påstå att du blir lurad på materialet.
Dock är det bara hemmatema som sätter ut priserna och de ligger på ungefär halva, men det är svårt att jämföra med den typen av butik.
Jämför jag med vattete så tar rinkabyrör ca 1/3 för de delar jag kollade på lite snabbt, och detta med moms, dina priser är ex moms så det är nästan 4ggr dyrare.
Jag vill påstå att du blir lurad på materialet.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Ska/Kan vi betala för den del av fakturans arbete som är ok?
Juridik -
Vad är materialet och var kan man köpa det (i Sverige)
Badrum -
Rimlig faktura från snickare? Lurad?
Hantverkare -
Saltad faktura för markarbete på plan tomt med pålning?
Grund & Markarbeten -
Glädjande faktura. Prisvärd installation?
Laddboxar