5 112 läst ·
15 svar
5k läst
15 svar
Är man "dum" om man tar bort "lill" toan
Sida 1 av 2
Har funderingar på att bygga om "lill"toan till en "klädkammare", är detta ett dumt val. Klarar man sig med en toa ?
Hur ser det ut för er andra? Just nu är vi bara två i hushållet men man vet ju aldrig om man får barn, klarar man sig med endast ett badrum då ? :-/
Hur ser det ut för er andra? Just nu är vi bara två i hushållet men man vet ju aldrig om man får barn, klarar man sig med endast ett badrum då ? :-/
Ja man klarar sig med en toa! Det är iaf vår uppfattning. Min sambo och jag har bott ihop i över 7 år och endast haft en toa. Inga problem, så varför ska man göra en toa till bara för att man flyttar till ett hus? Våra föräldrar har nämnligen varit på oss om detta "nu när ni ändå gör så stora renoveringar". Resonerar som så att skulle man bli fler i framtiden går det att lösa då. Eller hur? Så kör på med klädkammaren 
Edit
OJ
3 som minimum! Stort hus? Vi har ett litet hus med 3 rum + 1 extra hall, 2pers och hund. Då räcker det med en toa, tycker vi.
Edit
OJ
Visst klara man sig med bara en toa i normala familjer upp till 4 personer. Fördelen med 2 är vad jag tycker dock flera än att ta bort en befintlig.
Vid magsjuka kan man slippa spridning genom att göra den ena till karantän.
Vid besök behöver man inte släppa in gäster till "main" där man kan ha mer personliga saker framme. Detta förutsätter såklart att liltoan är placerad så den går att använda som gäst toa.
Med små i famlijen som inte har så lång framförhållning är det oxå skönt att slippa stressa på någon som redan är där med att lillgrabben måste NU.
Vid magsjuka kan man slippa spridning genom att göra den ena till karantän.
Vid besök behöver man inte släppa in gäster till "main" där man kan ha mer personliga saker framme. Detta förutsätter såklart att liltoan är placerad så den går att använda som gäst toa.
Med små i famlijen som inte har så lång framförhållning är det oxå skönt att slippa stressa på någon som redan är där med att lillgrabben måste NU.
En toa låter som en katastrof.
Jag ser tre som ett minimum - då finns det iaf en mikroskopisk chans att jag kommer få läsa Bilsport i fred.
Känns det ok att använda alla badrummets funktioner samtidigt fungerar det förstås med färre holkar....
Jag ser tre som ett minimum - då finns det iaf en mikroskopisk chans att jag kommer få läsa Bilsport i fred.
Känns det ok att använda alla badrummets funktioner samtidigt fungerar det förstås med färre holkar....
Vi har fem toaletter!
Två vuxna en bebis!
(Huset har dock haft tre lägenheter som mest.)
Ska behålla alla! Har pratat om att göra en till klädkammare men den som passar bäst till används så ofta
mvh plexi
(Huset har dock haft tre lägenheter som mest.)
Ska behålla alla! Har pratat om att göra en till klädkammare men den som passar bäst till används så ofta
mvh plexi
Visst klara man sig på 1, men man "klara" sig alltid med allt om man måste :
Men jag skulle inte vilja ha en toa om jag får välja.
Jag skulle inte vilja vara utan någon extra när någon i familjen har influensan tex..sååå skönt att den sjuke ha sin egna toa o jag skulle inte vilja stå på kö m.m eller när barnen var små så hade dom nog haft svårt för att vänta...
Men det är ju ert egna val :-X
Lycka till!
Men jag skulle inte vilja ha en toa om jag får välja.
Jag skulle inte vilja vara utan någon extra när någon i familjen har influensan tex..sååå skönt att den sjuke ha sin egna toa o jag skulle inte vilja stå på kö m.m eller när barnen var små så hade dom nog haft svårt för att vänta...
Men det är ju ert egna val :-X
Lycka till!
en toa / våning bör man väll ha.
har sett enplanshus med 3 toaletter & det är väll åtminstånde en förmycke
om du ska renovera badrumet så är det bra om det finns 2 toaletter
om någon durschar o inte vill bli störd är det bra om det finns 2 toaletter
men har man inga barn & kan fixa vistelse på annat håll vid renovering så funkar det med ett badrum
har sett enplanshus med 3 toaletter & det är väll åtminstånde en förmycke
om du ska renovera badrumet så är det bra om det finns 2 toaletter
om någon durschar o inte vill bli störd är det bra om det finns 2 toaletter
men har man inga barn & kan fixa vistelse på annat håll vid renovering så funkar det med ett badrum
Ja, man är dum om man tar bort en toalett 
Nä, men jag tycker att det är för lite med endast en toalett, det funkar väl om man bor i en tvåa men inte om man bor i villa. Framförallt inte om huset är i två plan.
Vi är också två i hushållet, men nu när jag renoverar ena badrummet så känner man hur bra det var med två toaletter. Jag skulle absolut behålla den om jag vore er.
Nä, men jag tycker att det är för lite med endast en toalett, det funkar väl om man bor i en tvåa men inte om man bor i villa. Framförallt inte om huset är i två plan.
Vi är också två i hushållet, men nu när jag renoverar ena badrummet så känner man hur bra det var med två toaletter. Jag skulle absolut behålla den om jag vore er.
Om ni VERKLIGEN vill ha en klädkammare i lilltoan men fortfarande är osäkra, varför inte stänga igen lilltoan i en månad eller 2? Då får ni ju se hur det är att bara ha en toa men inget är förstört ifall ni ändå vill ha 2.
Man kanske oxå borde tänka på att huset ngn gång ska säljas och med alla dessa åsikter om att en är för lite, kanske det blir svårare att få det sålt.
Men jag står fortfarande fast vid att en toa räcker i ett litet hus
Man kanske oxå borde tänka på att huset ngn gång ska säljas och med alla dessa åsikter om att en är för lite, kanske det blir svårare att få det sålt.
Men jag står fortfarande fast vid att en toa räcker i ett litet hus
Bygg inte om lill toan till klädkammare.
Det finns många tillfällen då en extra toalett är bra att ha. Morgonkissen då man är två t ex. Eller när någon står i duschen och det blir nöd. Eller så kan någon i familjen behöva göra nr two och vill sitta ostört.
Då jag har gäster vill jag att de ska använda mitt privata badrum.
Det finns många tillfällen då en extra toalett är bra att ha. Morgonkissen då man är två t ex. Eller när någon står i duschen och det blir nöd. Eller så kan någon i familjen behöva göra nr two och vill sitta ostört.
Då jag har gäster vill jag att de ska använda mitt privata badrum.