T
Såg att KS Tools sålde lite spärrhandtag med funktioner som jag är intresserad av. Dock har jag aldrig hört talas om dom.
Är det ett kvalitetsmärke?

Spärrhandtag från KS Tools, 1/2-tum, över 950 Nm, 425 mm lång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Spärrhandtag från KS Tools med justerbar vinkel, 0° och 90°, och 1/4" fattning i silver och svart/röd design.
Skapa konto

Dom har sålts en del på mässor jag besökt.

Har köpt ett par hylsverktyg och skulle säga att dom motsvarar väl ungefär jula/biltemas egna märken.

Har också en del KS Tools, skulle väl kanske säga att det motsvarar det som Biltema säljer med 10 års garanti..

Helt ok för hemmamekare...

T
Den funktionen jag främst är ute efter är att man kan vrida handtaget till ett t-grepp för att få mer kraft. Några andra tillverkare som erbjuder den funktionen?
Justerbart spärrskaft med vridbart handtag till T-grepp, visat i två vinklar: 0° och 90°, för ökad kraft vid användning.
Skapa konto

Du får ju inte mer kraft än ett vanligt spärrskaft, det du får är ju ett mellanting när huvudet står i "rakt fram"-läge.. lite mer kraft än ett skruvmejselskaft, och lite snabbare skruvande än med vanligt spärrskaft...

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
J
T
J Jansson69 skrev:
Wera har har den minsta men snabb googling visar att större finns, det borde finns hos alla välsorterade som tillverkar spärrakaft..[bild]

[länk]
Jag har båda dem, både 1/4 och 1/2 varianten.
Det är dock dock t-greppet jag vill åt.

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.