Status
Inte öppen för fler kommentarer.
tompas11 tompas11 skrev:
Miljöhotet?
Det handlar ju om klimathot. Jag ber dig, blanda inte ihop miljö med klimat snälla!
Och Greta är inget offer, hon tror bergfast på detta falsarium. Betänk hennes ålder och sätt dig själv in i vad du trodde på vid denna låga ålder när du knappt hade börjat att leva och knappast var torr bakom öronen.
Här är ett filmtips till dig Tompa som du kan titta på i helgen det är 2 avsnitt, kliv ut ur mörkret och lämna klimatförnekelsen vi tar i mot dig med öppna armar

https://www.svtplay.se/video/23018818/klimatkrisen/klimatkrisen-bevisen-1

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Pernas Pernas skrev:
Självklart kan hon inte flyga då skulle ju klimatförnekarna skrika sig hesa, sen hur mycket koldioxid hon släpper ut när hon reser är väl av mindre vikt i sammanhanget.

Det viktiga är vad hon kan åstadkomma, hon har blivit en frontfigur för miljörörelsen och reser runt och bildar opinion och verkar ganska framgångsrik vad jag kan bedöma.

Hon ska tydligen stanna till nästa år och även besöka fler länder.
Är det inte de mänskliga utsläppen av koldioxid som allt egentligen handlar om eller..?
Men ett barns görande och vetande kanske är undantaget?
Ännu en gång, vad Greta the child propagerar för är inte miljöhot utan klimathot.
Har faktiskt inte hört ett ord från barnet om eventuella miljöhot, kanske jag inte lyssnat tillräckligt uppmärksamt och det kan såklart vara förståeligt. Ett barn som ska leda mänskligheten i "rätt riktning" hur sjukt är inte detta?

• Gilla
noone70
  • Laddar…
Pernas Pernas skrev:
Här är ett filmtips till dig Tompa som du kan titta på i helgen det är 2 avsnitt, kliv ut ur mörkret och lämna klimatförnekelsen vi tar i mot dig med öppna armar

[länk]
Du min gode man, allt som produceras av SVT är i stort sett fake news.
Har du ingen vettigare länk så betackar jag mig.

• Gilla
Mattias00 och 1 till
  • Laddar…
optimum
tompas11 tompas11 skrev:
Miljöhotet?
Det handlar ju om klimathot. Jag ber dig, blanda inte ihop miljö med klimat snälla!
Och Greta är inget offer, hon tror bergfast på detta falsarium. Betänk hennes ålder och sätt dig själv in i vad du trodde på vid denna låga ålder när du knappt hade börjat att leva och knappast var torr bakom öronen.
Ja jag skriver så då jag inte är så övertygad av hela klimathysterin som vissa andra är.
Men miljön är hotad av alla utsläpp som vår jord inte klarar av.
Greta tror på det hon pratar om men knappast är det bara från henne allt kommer. Synd att hon inte studerar vidare men det är väl som med de flesta klimatalarmisterna att de sällan har utbildning i ämnet de påstår vara experter på.

tompas11 tompas11 skrev:
Har du bevis för det, eller bara en känsla?

Och gärna då något som inte kommer från en känd trollfabrik.

• Gilla
Pernas
  • Laddar…
optimum
Sanningen om Gretas miljövänliga resa till USA med segelbåt verkar vara att den ger mer utsläpp än om hon flugit dit själv.
Detta påstår man i Tysk press

https://taz.de/Thunbergs-Segelreise-in-die-USA/!5615733/

De hävdar att det varit bättre att Greta och hennes far tagit flyget dit.

Översatt text från tidningen

"Cirka fem anställda skulle segla tillbaka till Europa, sa Andreas Kling, talesman för Thunbergs skeppare Boris Herrmann, på torsdagen taz."
Denna personal ska troligen ta flyget dit, enligt tidningen.

Tror de verkligen på klimathotet eller är det bara bra propaganda?

• Gilla
tompas11
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Greta tror på det hon pratar om men knappast är det bara från henne allt kommer.
Det du verkar antyda är att hon styrs av någon konspiration. Vem är med i den?

optimum
kashieda kashieda skrev:
Nej absolut ingen konspiration men troligen har hon stöttning från andra och hjälper till.
Detta är nog anledningen till att hennes far är med på resan till USA.

Troligen liknande som Carola hade stöd av sina föräldrar vid sin karriärs start.

Observera att det var du som kallade det konspiration, inte jag.

Då missförstod jag dig, beklagar.

Sen finns det ju ingen som inte bygger på vad andra har gjort och kommit på, så jag undrade varför det var viktigt att nämna...

tompas11 tompas11 skrev:
Jaha..... nu kom det ju fram varifrån du får din världsbild.
SVT är långt ifrån felfritt men ändå betydligt mer sanningsenligt än propagandakanalerna av typen Fox News och Russia Today som ju har ett uttalat mål att verka för den auktoritära ytterhögern och som också har som uttalad filosofi att sanningen saknar betydelse när lögnerna (som kallas alternativa sanningar) tjänar ett större syfte.

Man kan påstå vad som helst men när det är ren lögn och propaganda då behöver inte de synpunkterna respekteras. Annars sitter vi snart i samma båt som tyska folket gjorde i slutet på 30-talet.

• Gilla
Anonymiserad 168520 och 3 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Det är stora pengar i klimatet, tänk att de fick BMW och Danske bank att slanta för resan över. De gör inte det för att vara goda, utan för att de tror att de har något att vinna på det

tompas11 tompas11 skrev:
Miljöhotet?
Ja med hennes sätt att resonera är det ingen ide att bry sig om miljön för klimathotet är så mycket större och vi kommer snart gå under pga det

N noone70 skrev:
Det är stora pengar i klimatet, tänk att de fick BMW och Danske bank att slanta för resan över. De gör inte det för att vara goda, utan för att de tror att de har något att vinna på det
Verkligen för jävligt att någon försöker casha in goodwill på något som är populärt. Vad ska de börja med härnäst? Sponsra sportsändningar?

• Haha
  • Gilla
HasseTeknik och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Verkligen för jävligt att någon försöker casha in goodwill på något som är populärt. Vad ska de börja med härnäst? Sponsra sportsändningar?
Produktplacering i film/tv?

optimum
N noone70 skrev:
Självklart är det så att de ser det som en fantastisk reklamsatsning.
De utnyttjar Greta och givetvis förstår hon det men är troligen ändå nöjd med den publicitet hon får.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.