674 läst ·
10 svar
674 läst
10 svar
Är jag udda / ovanlig
Från början hade jag en fullstor kyl och frys i köket .
Efter 10-12 år började kylen krångla , ej tillräckligt kall .
Köpte då en ny , gamla ställdes en bit ifrån .
Visade sig att gamla kylen ej var trasig , enbart för mycket varor 🙄
Levde med 2 st kylskåp i ngr år 👍
Tyvärr dog det gamla kylskåpet , troligtvis gasbrist .
Tycker det är extremt svårt att enbart ha 1 kylskåp nu .....
Det är pregat till bredden med matvaror .
Alla måltider lagas hemma , 3 st i hushållet .
Att ha 2, eller är det 3-4 med frysar, skåp i köket är vettigt om det varje dag lagas mat med råvaror istället för helfabrikat.
Sen har familjen helt klart vänjt sig att ha 2 kylskåp. Så att gå direkt till 1 skapar abstinens. Ge det några veckor så har inköpsvanorna ändrats och det blir bättre med plats i kylskåpet.
Fast har ni inget behov av ett skafferi istället och bra ekonomi så köp ett nytt kylskåp. Det har ju bevisligen funnits ett behov av att ha 2.
Eller bygg 1 kylrum istället.
Sen har familjen helt klart vänjt sig att ha 2 kylskåp. Så att gå direkt till 1 skapar abstinens. Ge det några veckor så har inköpsvanorna ändrats och det blir bättre med plats i kylskåpet.
Fast har ni inget behov av ett skafferi istället och bra ekonomi så köp ett nytt kylskåp. Det har ju bevisligen funnits ett behov av att ha 2.
Vi är två och har:Tomture61 skrev:
Från början hade jag en fullstor kyl och frys i köket .
1. Liten kyl + en kyl-frys i köket.
2. I matkällaren, en liten kyl.
3. I källaren, två stora frysar.
Alla är vanligtvis fulla.
All mat lagas vanligtvis hemma. Färdiglagad köpemat, fem sex gånger om året (Pizza och Indiskt). Mestadels för att den hemlagade är så mycket godare.
Bor i ett hus byggt 2008 .Pjosk75 skrev:
Att ha 2, eller är det 3-4 med frysar, skåp i köket är vettigt om det varje dag lagas mat med råvaror istället för helfabrikat.
Gott om plats är det en enormt stor bristvara på .
Arkitekter nu för tiden lever nog minimalistiskt .
Äta på restaurang / hyra förråd 😀
Huset är Trivselhus , det kommer med färdiga ytterväggar + snickare bygger taket .F fribygg skrev:
Så halva huset har jag fixat själv , grund med VA och värmeslingor , innerväggar , målat in / utvändigt , dragit ventrör mm.
Garaget är lösvirke med egen design och jag höll i alla verktyg .
Räknas detta som självbyggare 🤔
De flesta gör nog betydligt mindre än så. Själv kan jag inte skylla på varken arkitekt, sågverk, hus firma eller byggfirma då jag gjort alla misstag själv då jag gjort allt från huggningen i skogen till sista spiken.Tomture61 skrev:
Huset är Trivselhus , det kommer med färdiga ytterväggar + snickare bygger taket .
Så halva huset har jag fixat själv , grund med VA och värmeslingor , innerväggar , målat in / utvändigt , dragit ventrör mm.
Garaget är lösvirke med egen design och jag höll i alla verktyg .
Räknas detta som självbyggare 🤔
Vi har dubbla fullhöjds kylar och frysar i köket och i separat förråd. Jakt, svampplockande, mycket bärplockande, lingon, blåbär, skogshallon och hjortron, och även egen frukt, tar plats i frysarna. Sen är det smidigt att ha extra utrymme vid storhelger och större kalas. Vi borde ha sprängt ur för jordkällare när vi byggde huset men det blev aldrig av.
Jordkällare 👍👍👍ClasseClas skrev:
Vi har dubbla fullhöjds kylar och frysar i köket och i separat förråd. Jakt, svampplockande, mycket bärplockande, lingon, blåbär, skogshallon och hjortron, och även egen frukt, tar plats i frysarna. Sen är det smidigt att ha extra utrymme vid storhelger och större kalas. Vi borde ha sprängt ur för jordkällare när vi byggde huset men det blev aldrig av.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur utförs imkanal med ljuddämpare genom tätskikt?
Byggmaterial & Byggteknik -
Udda mått på ytterdörrar från 1989
Fönster & Dörrar -
Är detta ovanligt/farligt eller något jag bör vara orolig för?
Grund & Markarbeten -
Ljuddämpare till elverk
Teknik -
Tråden för udda och ovanliga gräsklippare (humor)
Trädgårdsmaskiner