6 069 läst ·
47 svar
6k läst
47 svar
Är ingen nöjd med Eksjöhus?
Sida 1 av 4
Vi har planer på att bygga hus i Bohuslän. Har besökt Ekjöhus där Lyckan med vinkel är ett otroligt intressant hus för oss. Samtidigt har vi läst all kritik och missnöje som Eksjöhus dragit på sig. Så, finns det nöjda Eksjöhus kunder och vad tycker ni som byggt med Eksjöhus i Bohuslän?
Visst finns det nöjda Eksjöhuskunder! Vi flyttade in i ett Lönneberga i maj 2004. Vi har haft bra kontakt med säljaren, kostnadskalkylen höll väldigt bra. Bygget blev försenat 3 veckor, men det berodde mestadels på att snickaren blev svårt sjuk. Hur det är i Bohuslän känner jag dock inte till.
Jag har alltid blivit bra bemött både från Eksjöhus centralt, deras säljare samt entreprenör här i Kalmar där vi byggt ett modifierat Lövhaga, detta trots att jag varit rätt jobbig ibland. I det stora hela är jag nöjd även om det alltid finns bitar som kunde varit bättre. Tror inte att det hade varit annorlunda med något annat husfabrikat.
Visst finns det som jag tidigare skrivit bra säljare för Eksjöhus. Men sedan finns det rötägg oxå, typ våran.
Men observera att om ni får problem på något sätt med husbygget så har ni inget att hämta från Eksjöhus ledning, dom har enorma kommunikations problem sins emellan (den ena handen vet inte vad den andra gör)
Har samlat in mycket info om hur ledningen fungerar och jag lovar att det är ingen rolig vetskap.
// Jarppan
Men observera att om ni får problem på något sätt med husbygget så har ni inget att hämta från Eksjöhus ledning, dom har enorma kommunikations problem sins emellan (den ena handen vet inte vad den andra gör)
Har samlat in mycket info om hur ledningen fungerar och jag lovar att det är ingen rolig vetskap.
// Jarppan
Eksjöhus har bra 'hus'. Vi tycker att vårt Björkhaga har en bra planlösning och vi trivs verkligen i vårt hus.
Däremot precis som Jarrpan skriver så måste Eksjöhus ha stora problem med sin organisation. Antar att det är därför de verkar ha så stor omsättning på personal.
Under tiden för vårt husbygge så gick/(fick gå?) både säljaren och projektansvarig. Kort därefter även en byggsamordnare. Den nygamla projektledaren har överhuvudtaget inte tittat i våra handlingar(har själv erkänt detta).
/Björn
Däremot precis som Jarrpan skriver så måste Eksjöhus ha stora problem med sin organisation. Antar att det är därför de verkar ha så stor omsättning på personal.
Under tiden för vårt husbygge så gick/(fick gå?) både säljaren och projektansvarig. Kort därefter även en byggsamordnare. Den nygamla projektledaren har överhuvudtaget inte tittat i våra handlingar(har själv erkänt detta).
/Björn
Jarppan skrev:
Hur som helst så kan jag passa på att tacka dig för de 175 fina bilder du lagt upp från ditt bygge, de har varit mig stor glädje och hjälp.
Tack.
Hoppas att jag slipper stöta på de problem du råkat ut för. Men som sagt så hittills så funkar saker som de ska.
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Jag förstår inte heller hur det ens är möjligt i teorin att ett hus kan bli 800 tsek dyrare än utfästelsen?!
Jag har frågat Eksjöhus angående kritiken och det tog bara 1 dag innan jag fick ett uttömligt och bra svar från försäljningschefen som jag var nöjd med.
I debatten är det alltid de negativa rösterna som hörs och långt i från alla de som har haft positiva erfarenheter.
Bara för att man väljer Eksjöhus som leverantör innebär ju det inte med automatik att det blir en dålig affär.
Jag har frågat Eksjöhus angående kritiken och det tog bara 1 dag innan jag fick ett uttömligt och bra svar från försäljningschefen som jag var nöjd med.
I debatten är det alltid de negativa rösterna som hörs och långt i från alla de som har haft positiva erfarenheter.
Bara för att man väljer Eksjöhus som leverantör innebär ju det inte med automatik att det blir en dålig affär.
Den personen måste ha haft ett väldigt dåligt kontrakt för att lyckas med en sådan bedrift. Den enda rörliga kostnaden som jag har förstått kan uppstå är kostnader för grunden. I övrigt kan man ju skriva fast pris avtal. Detta pris kan ju endast ändras om kunden lägger till eller tar bort från det avtalade. Och om så är fallet så har ju inte kalkylen spruckit utan den har ändrats.Jarppan skrev:
Jag har väldigt svårt att tro på de siffror som skrivs om dom inte samtidigt kan ge någon förklaring till hur dom har uppstått.