P
H HEM2121 skrev:
Är man ute efter att köpa ett hus så tittar man på Booli och Hemnet någon gång ibland. Det kan ju vara skillnad om man bor på en mindre ort eller i en större ort. Tittar man inte på Booli så missar man många objekt då de aldrig hamnar på Hemnet eftersom de redan är sålda.
Det är dina personliga upplevelser som inte stämmer överens med antalet besökare som redovisades tidigare i tråden..
Alla utom du kanske som köper kollar på Hemnet!

Hej

Jag hittade min villa i Hemnet. Är nog en del som använder det.. borde vara värt att lägga ut där också

Nissens
H HEM2121 skrev:
Är man ute efter att köpa ett hus så tittar man på Booli och Hemnet någon gång ibland. Det kan ju vara skillnad om man bor på en mindre ort eller i en större ort. Tittar man inte på Booli så missar man många objekt då de aldrig hamnar på Hemnet eftersom de redan är sålda.
Vad grundar du det på? Det är väl snarare så att om man bara kikar på Booli så missar man mängder med objekt.

H
Rejäl skrev:
Det är dina personliga upplevelser som inte stämmer överens med antalet besökare som redovisades tidigare i tråden..
Alla utom du kanske som köper kollar på Hemnet!
Nissens Nissens skrev:
Vad grundar du det på? Det är väl snarare så att om man bara kikar på Booli så missar man mängder med objekt.
Tydligen inte, för alla objekt visas tydligen på, Booli även de som ligger på Hemnet. Så tittar man bara på Hemnet så missar man de flesta objekt.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
P
H HEM2121 skrev:
Tydligen inte, för alla objekt visas tydligen på,Booli.
Vadå tydligen inte? Hemmet har ju fler besökare än Booli..
Om du inte anser det så får du redovisa motsatsen annars är det bara vad du anser vilket är orelevant i sammanhanget!

H
Rejäl skrev:
Vadå tydligen inte? Hemmet har ju fler besökare än Booli..
Om du inte anser det så får du redovisa motsatsen annars är det bara vad du anser vilket är orelevant i sammanhanget!
Alla vi känner tittar först och främst på Booli. Det är bara att jämföra antalet objekt som ligger pp Booli och hur många objekt som ligger på Hemnet.

P
H HEM2121 skrev:
Alla vi känner tittar först och främst på Booli. Det är bara att jämföra antalet objekt som ligger pp Booli och hur många objekt som ligger på Hemnet.
Men sluta tramsa nu! Vad du o dina vänner gör är oväsentligt! Hemmet har fler besökare vad är det du inte förstår?

• Gilla
saltis99 och 1 till
  • Laddar…
H HEM2121 skrev:
Finns besökarstatistik är det helt irrelevant vilket beteende dina bekanta har, hur kan du öht mena att ”alla vi känner» kan vara ett argument?

• Gilla
saltis99 och 1 till
  • Laddar…
Nissens
H HEM2121 skrev:
Tydligen inte, för alla objekt visas tydligen på, Booli även de som ligger på Hemnet. Så tittar man bara på Hemnet så missar man de flesta objekt.
Som sagt, var har du hittat den informationen?

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
H HEM2121 skrev:
Jämför antal objekt på Hemnet och på Booli😄
Du tänker galet. Det är inte nödvändigtvis en smart sak att vara där säljarna trängs.
DÄREMOT e det supersmart å vara säljare där köparna flockas 👍

• Gilla
saltis99 och 2 till
  • Laddar…
Snnica Snnica skrev:
När jag sålde 2022 rekommenderade min mäklare att jag tog Hemnet premium och det var super. Men viktigast var mäklaren och bilderna, även film på lgh och utanför med sån flygande kanera (hittar inte ordet😅), planlösning uppmätt och perfekt med verklighet överensstämmande. Men mäklaren var kanske allra viktigast, han var ju den som fixade allt och svarade i telefon när som helst.,när han fick ett nytt bud ringde han direkt upp den som blivit överbjuden och på detta sätt fick jag LÅNGT över förväntat! Han hade en fast del arvode och en rörlig som ju blev extra sporre för honom att sälja dyrare.
Om jag skulle sälja igen, skulle jag lätt ta honom igen!
Men jag kollar hela tiden på lägenheter, både på Hemnet och Booli (men där kan de ju ligga SÅ länge). Skulle jag leta hus, så skulle jag absolut välja Hemnet.
Nissens Nissens skrev:
Som sagt, var har du hittat den informationen?
Där har han
Nissens Nissens skrev:
Nej, Booli scannar alla mäklarsidor efter alla objekt, inklusive ”På gång”. Booli visar alltså hela marknaden oavsett om säljare och Mäklare önskar det.

Hemnet visar som sagt bara annonser när säljaren har velat betala.

Konsekvensen för en köpare som bara kollar Hemnet är alltså att man missar objekt som aldrig når Hemnet.

• Gilla
Revhiet1 och 1 till
  • Laddar…
Nissens
H HenrikP skrev:
Där har han

Nej, Booli scannar alla mäklarsidor efter alla objekt, inklusive ”På gång”. Booli visar alltså hela marknaden oavsett om säljare och Mäklare önskar det.

Hemnet visar som sagt bara annonser när säljaren har velat betala.

Konsekvensen för en köpare som bara kollar Hemnet är alltså att man missar objekt som aldrig når Hemnet.
Du påstår mycket, men har aldrig några källor. Så det väger lätt…

Nissens Nissens skrev:
Du påstår mycket, men har aldrig några källor. Så det väger lätt…
Detta har länkats till ett flertal gånger i tråden, men du kanske inte läser så noga? Bra att du frågar i alla fall, och säg till om det är något mer du tycker verkar krångligt :)

Hur kan Booli visa flest bostäder till salu?​

Vi är inte en traditionell annonsplats, vi tar inte betalt. Booli sammanställer information om bostäder till salu som finns tillgängliga på mäklarnas hemsidor eller som publiceras på Booli av mäklarna via deras mäklarsystem. Det gör att vi kan visa alla bostäder som finns till salu eller snart till salu på mäklarnas hemsidor - även de som inte aktivt annonseras ut på andra bostadssajter.”

https://www.booli.se/p/om-booli

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
H HEM2121 skrev:
Det är du som tramsar, du är så inne i din bubbla och vill inte se utanför den. Vi stoppar där nu för detta ger inget för någon. Var och en får göra sin egen bedömning vad som är bäst för dem.
Felet som du gör, enligt mig och säkert övriga som talar emot dig, är att du tänker att alla gör som jag och mina vänner.

Som köpare går jag gärna där det finns mycket att köpa. Som säljare vill jag vara där flest potentiella köpare finns. Man kan såklart tycka att det rimligtvis borde vara samma ställe eftersom man tror att andra köpare tänker likadant som en själv. Så är det bevisligen inte. Det finns som sagt statistik som talar bortom "jag och mina vänner".

Ingen av mina vänner kör Ford och inte jag heller, alltså kör ingen Ford?

• Gilla
saltis99 och 2 till
  • Laddar…
H
Fairlane Fairlane skrev:
Felet som du gör, enligt mig och säkert övriga som talar emot dig, är att du tänker att alla gör som jag och mina vänner.

Som köpare går jag gärna där det finns mycket att köpa. Som säljare vill jag vara där flest potentiella köpare finns. Man kan såklart tycka att det rimligtvis borde vara samma ställe eftersom man tror att andra köpare tänker likadant som en själv. Så är det bevisligen inte. Det finns som sagt statistik som talar bortom "jag och mina vänner".

Ingen av mina vänner kör Ford och inte jag heller, alltså kör ingen Ford?
Jag har skrivit att var och en får göra sin egen bedömning och agera efter det. Jag skriver utifrån min erfarenhet och inte från någon annans erfarenhet.

• Haha
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.