H
Snnica Snnica skrev:
När jag sålde 2022 rekommenderade min mäklare att jag tog Hemnet premium och det var super. Men viktigast var mäklaren och bilderna, även film på lgh och utanför med sån flygande kanera (hittar inte ordet😅), planlösning uppmätt och perfekt med verklighet överensstämmande. Men mäklaren var kanske allra viktigast, han var ju den som fixade allt och svarade i telefon när som helst.,när han fick ett nytt bud ringde han direkt upp den som blivit överbjuden och på detta sätt fick jag LÅNGT över förväntat! Han hade en fast del arvode och en rörlig som ju blev extra sporre för honom att sälja dyrare.
Om jag skulle sälja igen, skulle jag lätt ta honom igen!
Men jag kollar hela tiden på lägenheter, både på Hemnet och Booli (men där kan de ju ligga SÅ länge). Skulle jag leta hus, så skulle jag absolut välja Hemnet.
Booli har tagit över är min bestämda uppfattning.

Redigerat:
  • Gilla
Snnica
  • Laddar…
H
R Riverground skrev:
Det talar väl för att Hemnet är värt det? Mindre konkurrens och sannolikt fler besökare.
De flesta lägger upp på Booli först, blir det inte sålt där så försöker man på Hemnet. Det ser man också på objekt som ligger länge osålda på Booli att de sen hamnar på Hemnet. Så tittar man bara på Hemnet så missar man väldigt många objekt. Visst finns det enstaka som bara lägger upp på Hemnet, men jag skulle rekommendera alla att lägga upp på Booli först.

• Gilla
Snnica
  • Laddar…
P
H HEM2121 skrev:
De flesta lägger upp på Booli först, blir det inte sålt där så försöker man på Hemnet. Det ser man också på objekt som ligger länge osålda på Booli att de sen hamnar på Hemnet. Så tittar man bara på Hemnet så missar man väldigt många objekt. Visst finns det enstaka som bara lägger upp på Hemnet, men jag skulle rekommendera alla att lägga upp på Booli först.
Nej det finns ingen som lägger upp på Booli först utan Booli är en typ av sökmotor som scannar av alla annonser som finns ute och publicerat dessa..

”Booli är inte en annonsplats som andra bostadssajter, utan fungerar också som en sökmotor, ungefär som Google. Därför söker vi upp bostäder som finns publicerade på internet. En hemsida är publik information och när en mäklare publicerar något på sin hemsida så kommer det upp på Google, Bing och alla andra sökmotorer samt på”

https://www.booli.se/sv/articles/1778470-sa-funkar-booli-vanliga-fragor

Hade du läst tråden så har detta redan avhandlats!

• Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
H
Rejäl skrev:
Nej det finns ingen som lägger upp på Booli först utan Booli är en typ av sökmotor som scannar av alla annonser som finns ute och publicerat dessa..

”Booli är inte en annonsplats som andra bostadssajter, utan fungerar också som en sökmotor, ungefär som Google. Därför söker vi upp bostäder som finns publicerade på internet. En hemsida är publik information och när en mäklare publicerar något på sin hemsida så kommer det upp på Google, Bing och alla andra sökmotorer samt på”
[länk]

Hade du läst tråden så har detta redan avhandlats!
Det är SBAB som har Booli. Alla jag känner lägger upp på Booli och inte på Hemnet. Mäklaren frågar om man vill lägga upp på Booli och/eller Hemnet.
Att man söka på Google är ju bara bra!

P
H HEM2121 skrev:
Det är SBAB som har Booli. Alla jag känner lägger upp på Booli och inte på Hemnet. Mäklaren frågar om man vill lägga upp på Booli och/eller Hemnet.
Läs på Boolis sida, ja du behöver inte ha Hemnet! Men mäklaren gör oftast annonsen som sedan scannas av utav Booli så det är lätt att uppfatta som att Booli ha gjort annonsen..

H HEM2121 skrev:
De flesta lägger upp på Booli först
HUR lägger man upp på Booli. ??
Kan du beskriva?

Booli är en sökmotor, typ Google.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
H
Rejäl skrev:
Läs på Boolis sida, ja du behöver inte ha Hemnet! Men mäklaren gör oftast annonsen som sedan scannad av utav Booli så det är lätt att uppfatta som att Booli ha gjort annonsen..
Det är mäklaren som gör annonsen. Säljaren fyller i alla uppgifter tillsammans med mäklaren. Hur mäklaren sen publicerar alla uppgifter för hamna på Booli det är strunt samma, huvudsaken är att objektet hamnar där det ska, i detta fall Booli. Tror att vi menar samma sak men att vi skriver om varandra.

H HEM2121 skrev:
Det är mäklaren som gör annonsen. Säljaren fyller i alla uppgifter tillsammans med mäklaren. Hur mäklaren sen publicerar alla uppgifter för hamna på Booli det är strunt samma, huvudsaken är att objektet hamnar där det ska, i detta fall Booli. Tror att vi menar samma sak men att vi skriver om varandra.
Blir lika dumt som å säga att när jag skriver nåt på min blogg, ja då lägger jag upp det på Google…

P
H HEM2121 skrev:
Men du påstod att man lägger upp på Booli! Det gör man inte utan det scannas av automatiskt så fort en annons görs vare sig det gör på mäklarens sida, Boneo som är en relativt ny sajt, eller på hemnet så hamnar annonsen automatiskt på Booli du kan inte ens välja att inte hamna på Booli..

H
Rejäl skrev:
Men du påstod att man lägger upp på Booli! Det gör man inte utan det scannas av automatiskt så fort en annons görs vare sig det gör på mäklarens sida, Boneo som är en relativt ny sajt, eller på hemnet så hamnar annonsen automatiskt på Booli du kan inte ens välja att inte hamna på Booli..
Den uppfattningen har inte vi. Vi har bekanta som ska sälja som bi har pratat mycket med och vi har också läst igenom mäklarens alla papper. Där kan man välja Booli och/eller Hemnet.
Borneo har inte många objekt.

P
H HEM2121 skrev:
Den uppfattningen har inte vi. Vi har bekanta som ska sälja som bi har pratat mycket med och vi har också läst igenom mäklarens alla papper. Där kan man välja Booli och/eller Hemnet.
Borneo har inte många objekt.
Snälla läs på Boolis sida!

Kan jag ta bort en annons på Booli som jag har på min hemsida?
Nej, du kan inte ta bort en annons från Booli som finns publicerad som till salu på din egen hemsida. Vi strävar efter att visa alla bostäder som är publika på internet och till salu, det gör vi för att vi vill skapa transparens på bostadsmarknaden.

Varför kommer min annons upp på Booli även om jag inte har kryssat för den i vårt mäklarsystem?
Vi strävar efter att visa alla objekt som är till salu eller snart till salu och som finns publikt på internet. Som mäklare kan du med fördel använda ditt mäklarsystem för att snabbare få upp din annons på Booli, göra ändringar eller avpublicera annonsen. Då sker alla förändringar direkt. Om du väljer att inte publicera annonsen via mäklarsystemet, men ändå publicerar på din hemsida, så samlar vi in datan direkt från er hemsida. Då kan ändringar att dröja upp till tjugofyra timmar innan de syns på Booli.

Alltså så kommer annonsen upp på Booli oavsett om du väljer det eller inte så länge en annons görs så scannar Booli av marknaden och publicerar oavsett om du vill eller inte!

Redigerat av moderator:
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
H HEM2121 skrev:
. Där kan man välja Booli och/eller Hemnet.
Men det rimmar dåligt. ÄVEN om man aktivt väljer Hemnet (och alltså inte Booli) hamnar man ändå på Booli då Booli scannar av alla mäklares annonser.

Man kan alltså INTE välja bort Booli, hur skulle man göra då?

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
H
Rejäl skrev:
Snälla läs på Boolis sida!

Kan jag ta bort en annons på Booli som jag har på min hemsida?
Nej, du kan inte ta bort en annons från Booli som finns publicerad som till salu på din egen hemsida. Vi strävar efter att visa alla bostäder som är publika på internet och till salu, det gör vi för att vi vill skapa transparens på bostadsmarknaden.

Varför kommer min annons upp på Booli även om jag inte har kryssat för den i vårt mäklarsystem?
Vi strävar efter att visa alla objekt som är till salu eller snart till salu och som finns publikt på internet. Som mäklare kan du med fördel använda ditt mäklarsystem för att snabbare få upp din annons på Booli, göra ändringar eller avpublicera annonsen. Då sker alla förändringar direkt. Om du väljer att inte publicera annonsen via mäklarsystemet, men ändå publicerar på din hemsida, så samlar vi in datan direkt från er hemsida. Då kan ändringar att dröja upp till tjugofyra timmar innan de syns på Booli.

Alltså så kommer annonsen upp på Booli oavsett om du väljer det eller inte så länge en annons görs så scannar Booli av marknaden och publicerar oavsett om du vill eller inte!
Vi pratar om två olika saker, vi pratar om varandra.
Så vi släpper det, det är ju inte något viktigt.

P
H HEM2121 skrev:
Vi pratar om två olika saker, vi pratar om varandra.
Så vi släpper det, det är ju inte något viktigt.
Det är mycket möjligt att inte mäklaren då har förståt att man automatiskt hamnar på Booli!

H
Rejäl skrev:
Det är mycket möjligt att inte mäklaren då har förståt att man automatiskt hamnar på Booli!
Ingen aning.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.