9 567 läst ·
25 svar
10k läst
25 svar
Är "Guldturné"-bussen bra ställe att sälja smycken på?
Det blev Kaplans. Bara 10 min väntetid och vi fick 55K för sakerna, hon blev jätteglad. Detta kom otroligt lägligt då hennes hus nyss hade en brusten vattenledning som fick åtgärdas.W Weimik skrev:
Tack verkligen för era goda råd, sällsynt bra timing.
Hej, undvik dom.S Selves skrev:Jag har en äldre släkting som vill göra sig av med lite klenoder för att klara sig, och jag vet ingenting om guldsälj i min stad, men släktingen hade hört om Guldturné-bussen och funderade på att gå dit, men jag kollade deras hemsida och fick en väldigt dålig vibb, så jag insisterade på att de skulle vänta och låta mig fråga runt först om det finns bättre seriösa butiker/hallar som värderar smycken gratis och inte ger skambud.
Någon som vet? Ställen att favorisera och ställen att undvika?
Hittills har jag bara hittat Stureguld.se, men jag vet inget om dem.
Du kommer bli lurad
Har tipsat om Guldcentralen innan.S styrman1 skrev:
Samma pris för 5 gram som 500 gram.
Gammal känd aktör.
Många andra måste du sälja mycket för att få priset som dom skryter om som ändå är mindre än vad du får här.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Passar på att varna för Guldbrev.
De erbjöd hälften av vad jag fick av en annan aktör. När jag påpekade att jag fått bättre pris hos en konkurrent kunde en "chef" plötsligt höja erbjudandet med 20%. Valde inte Guldbrev.
Ovanstående ger hustler-vibbar, men nästan ännu mer störande är att de raderar missnöjda kommentarer på sina sociala medier.
De erbjöd hälften av vad jag fick av en annan aktör. När jag påpekade att jag fått bättre pris hos en konkurrent kunde en "chef" plötsligt höja erbjudandet med 20%. Valde inte Guldbrev.
Ovanstående ger hustler-vibbar, men nästan ännu mer störande är att de raderar missnöjda kommentarer på sina sociala medier.
Även då det gäller silver är det lätt att bli lurad, priserna är historiskt höga och många handlare kommer med skambud, företag som "Silverkungen" med flera ger ner mot hälften av vad seriösa handlare ger. Även bland mynthandlare som köper in silvermynt är det stora skillnader, Skarabe Mynthandel är kända för att ge dåligt betalt. Här lönar det sig verkligen att jämföra med många olika handlare då priserna varierar stort, en del är rena bondfångare som kör efter taktiken "går det så går det".A Argastesnickaren skrev:
Enl en bekant som hade inbrott för en tid sedan är det vanligt att inbrottstjuvar lägger smycken i guldbrevpåsar och skickar in i närmaste brevlåda…. Om det stämmer vet jag inte men bekant sade att det var polisen som berättat det.sysmali skrev:
Min bekant fick aldrig tillbaks vigsel och förlovningsringarna…
NWT gjorde en undersökning för ett tag sedan. Artikeln är låst, men den här bilden är en bra sammanfattning.sysmali skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara