Sådde gräs på våren i fjol och gräset växte sig jättefint under sommaren. Men i år är stora delar av gräsmattan torra och bruna än. Visserligen bor vi i Umeå och grönskan är inte 100% här än.

Men vad tror ni? Är det dött? Vad gör man åt det?

Problematisk gräsmatta med torra, bruna partier mot grön bakgrund, undran om gräsets tillstånd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gräsmatta med stora torra och bruna partier med sparsamma gröna grässtrån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Lite halvbränd ser det ut att ha blivit.

Vart snön packad/is över detta område i vintras?

/ATW
 
A ArneTW skrev:
Lite halvbränd ser det ut att ha blivit.

Vart snön packad/is över detta område i vintras?

/ATW
ja, det var extremt packad snö och is just där!
 
catherineb catherineb skrev:
ja, det var extremt packad snö och is just där!
Det är nog en del av anledningen sedan är väl en del grässorter mer känsliga.

Vad man kan göra vet jag inte.

/ATW
 
catherineb catherineb skrev:
Sådde gräs på våren i fjol och gräset växte sig jättefint under sommaren. Men i år är stora delar av gräsmattan torra och bruna än. Visserligen bor vi i Umeå och grönskan är inte 100% här än.

Men vad tror ni? Är det dött? Vad gör man åt det?

[bild]

[bild]
typisk snöbränna. Räfsa hårt alt vertikalskär och sen på med nya gräsfrön och lite ny jord. Troligen inte heltdött men ....
 
N northernlight65 skrev:
typisk snöbränna. Räfsa hårt alt vertikalskär och sen på med nya gräsfrön och lite ny jord. Troligen inte heltdött men ....
Tack!!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.