För ungefär två månader sedan klippte jag en stor del sv vår gräsmatta. Jag på rätt hårt för att den är full med ogräs. Klippte mer än halva längden och rätt kort. Sedan kom torkan och det har inte hänt så mycket med gräset annat än att det blivit fult och att ogräset börjar ta över.

Vad tror ni, är allt dött? Vad kan jag göra?

Torr, brun gräsbevuxen mark med några gröna växtdelar och små gula blommor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ojämn gräsmatta med grönt gräs och döda grästuvor. Några löv synliga. Naturlig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Torrt gräs på marken med några gröna fläckar, tecken på torka eller sommarvärme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Sådär ser det ut på de flesta tomter pga torkan.
Fortsätt klipp som vanligt det blir grönt igen.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
P
När regnet kommer blir det grön och en massa jäkla ogräs att frodas....
 
A A-Man_08 skrev:
Sådär ser det ut på de flesta tomter pga torkan.
Fortsätt klipp som vanligt det blir grönt igen.
Men jag klippte ner den riktigt kort från hög höjd. Dör den inte då?
maflax skrev:
När regnet kommer blir det grön och en massa jäkla ogräs att frodas....
Mer än vanligt? Kommer gräset bli grönt då eller menar du att det är ogräset som kommer göra den grön?
 
Klipp som vanligt det växer upp igen.
 
P
Är den nysådd? om inte så åter hämtar den sig när det kommer väta på den.
 
maflax skrev:
Är den nysådd? om inte så åter hämtar den sig när det kommer väta på den.
Nej inte nysådd.
 
A A-Man_08 skrev:
Klipp som vanligt det växer upp igen.
Finns inget att klippa? Förutom ogräs.
 
P
J Johan Larsson9794 skrev:
Nej inte nysådd.
Då ligger den i träda för stunden.
 
  • Gilla
Johan Larsson9794
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.