4 301 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Är Gram eller Gorenje ugnar något att ha?
Medlem
· Stockholm
· 591 inlägg
Har kikat lite på en Gorenje BOP8858AX som verkar ganska billig (ca 9000) med tanke på de funktioner som erbjuds. Även Gram IOP12699-91X verkar möjligen prisvärd (ca 12000).
Båda erbjuder varmluft, roterande grillspett och elektronisk termometer samt en del andra funktioner som underlätta i köket.
Någon som hr erfarenheter av dessa ugnar (eller märkena i allmänhet)?
Förslag på andra bättre produkter med liknande funktioner (som inte kostar typ 30 000+ som Meile)?
Många klagar ju på Elektohelios/Elektrolux/Husqvarna annars är Husqvarna QCE7418X ännu en med liknande finesser och "skapligt" pris (ca 12000).
Tankar eller förslag?
Båda erbjuder varmluft, roterande grillspett och elektronisk termometer samt en del andra funktioner som underlätta i köket.
Någon som hr erfarenheter av dessa ugnar (eller märkena i allmänhet)?
Förslag på andra bättre produkter med liknande funktioner (som inte kostar typ 30 000+ som Meile)?
Många klagar ju på Elektohelios/Elektrolux/Husqvarna annars är Husqvarna QCE7418X ännu en med liknande finesser och "skapligt" pris (ca 12000).
Tankar eller förslag?
Medlem
· Stockholm
· 591 inlägg
Vi har haft Gorenje tidigare, både häll och ugn och det fungerade bra. Fundera på lokal närvaro och ta reda på vad som gäller om den går sönder. Reparerar de hemma hos dig?
Måste du lämna in den?
Måste du skicka den?
Vem betalar då frakten?
Måste du lämna in den?
Måste du skicka den?
Vem betalar då frakten?
Medlem
· Stockholm
· 591 inlägg
Jag bryr mig inte så där jättemycket om en massa "automatprogram" förutom signal eller stop när viss innertemperatur mätts av stektermometer. Är faktiskt lite skeptisk till "touchknappar" (brukar vara en sådan sak som pajar förr eller senare) men ingen av dessa verkar vara helt fri från dem...
Öststatsprylar kan faktiskt vara ganska robusta ibland (tänk MIG stridsflygplan som kan stå under en presenning på tundran tills de skall flygas jämfört med F15 som måste vårdas av tekniker och inte klarar av en enda liten bricka ligger på hangarfartygets startbana utan att riskera att gå sönder) men jag vet inte om den jämförelsen håller för ugnar
Skall absolut kika på Anders poänger de är viktiga - speciellt som jag inte har bil är det ett elände om man måste sända in prylarna om de pajar...
Lutar annars åt just Gorenje just nu - den verkar ha det mesta som de dyrare har (förutom då en del inbyggda "recept" etc) till ett rimligt pris. Den billigaste Gram saknar pyrolys vilket jag kan tänka mig att betala lite extra för att få... Tror att den möjligen saknar lite andra funktioner också.
De två dyraste lirar ju i en delvis annan klass än de billigaste men om någon skulle haft speciellt positiva erfarenheter av dem kunde jag ha övervägt dem även om de kostar en bra slant mer...
Öststatsprylar kan faktiskt vara ganska robusta ibland (tänk MIG stridsflygplan som kan stå under en presenning på tundran tills de skall flygas jämfört med F15 som måste vårdas av tekniker och inte klarar av en enda liten bricka ligger på hangarfartygets startbana utan att riskera att gå sönder) men jag vet inte om den jämförelsen håller för ugnar
Skall absolut kika på Anders poänger de är viktiga - speciellt som jag inte har bil är det ett elände om man måste sända in prylarna om de pajar...
Lutar annars åt just Gorenje just nu - den verkar ha det mesta som de dyrare har (förutom då en del inbyggda "recept" etc) till ett rimligt pris. Den billigaste Gram saknar pyrolys vilket jag kan tänka mig att betala lite extra för att få... Tror att den möjligen saknar lite andra funktioner också.
De två dyraste lirar ju i en delvis annan klass än de billigaste men om någon skulle haft speciellt positiva erfarenheter av dem kunde jag ha övervägt dem även om de kostar en bra slant mer...
Medlem
· Stockholm
· 591 inlägg
Bestämde mig idag för att köpa Gorenje BOP7558AX - på WhiteAway (som verkar seriösa vad gäller garantier, reparation etc) fick jag den för 7028:- (de har 5% mellandagsrabatt med kod JULERBJUDAND) vilket jag tycker är mycket prisvärt med tanke på att den har varmluft, pyrolytisk rengöring, stektermometer, grillspett mm.
Kan förresten tipsa om en bra häll jag hittade också - Siemens EH675MN11E för 5490:- hos http://www.gransbygden.se (såg just att de höjt priset till 5980:- vilket jag fortfarande tycker är väldigt prisvärt) - bättre häll (om man nöjer sig med fyra zoner och 60 cm) tror jag är svårt att hitta till det priset (återigen om man inte vill ha en massa automatiska program etc)
-
Kan förresten tipsa om en bra häll jag hittade också - Siemens EH675MN11E för 5490:- hos http://www.gransbygden.se (såg just att de höjt priset till 5980:- vilket jag fortfarande tycker är väldigt prisvärt) - bättre häll (om man nöjer sig med fyra zoner och 60 cm) tror jag är svårt att hitta till det priset (återigen om man inte vill ha en massa automatiska program etc)
-
Redigerat:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Har en Gram om 62-06 som inte pumpar ut vattnet....förmodligen stopp i avloppsslangen eller impeller
Kök -
golvvärme, programmerbar eller konstant värme? (spara el)
El -
Gradtimmar eller varaktighetsdiagram Sthlm
Värme allmänt -
Tabell eller beräkningsprogram för bärlinor, plint
Altan & Uteplats -
Program eller hemsida för färgsättning!
Färg, Måla & Tapetsera