Det ser OK ut det du ser är nog fix. manschett och tätskikt slutar undr klämringen ( den som är skruvad )
Det ser till och med ovanligt bra ut! Slukristen (metallramen för gallret) ska ju vara underbyggd med fix, precis som på din bild, men ibland slarvar hantverkarna med det, och ibland blir det för mycket så att det väller ner över klämringen.
Mallen är bara till för att "grovskära" till manschetten för att få den i rätt position, sedan är det att föredra att snygga till arbetet. Allt som är löst, sticker fram tar jag alltid bort.
Ser riktigt bra ut den bild som ts skickat in.
Ser riktigt bra ut den bild som ts skickat in.
R
Roland112
Bannad
· Västra Götaland
· 2 166 inlägg
Roland112
Bannad
- Västra Götaland
- 2 166 inlägg
ok, så hur vet du då att TS bild har en manchett över huvudtaget om du inte ser den?Pagno skrev:
Det vet jag inte, men det är ett krav att det skall vara det så jag förutsätter att det är korrekt utfört. Lite som att lita på andra yrkesgrupper som läkare, brandmän, bilmekaniker..... listan kan göras lång.Roland112 skrev:
Det finns inga garantier att något arbete inom vilket yrkesutförande blir korrekt utfört men om man inte har lite förtroende för sina medmänniskor kanske vi alla sitter riktigt i skiten, så därför utgår jag från att det sitter en manschett. Jag tror att ts mera menade att inte var manschetten "hen" syftade till.....
fd, våtrumsbyggare som inte glömde sina manschetter!
Heh? Manschetten ska absolut inte sticka fram så man ser den, då har du gjort fel! Den får inte ens ligga under klämringen utan bara på sidorna så att klämringen pressar manschett och folie åt sidorna.Roland112 skrev:
R
Roland112
Bannad
· Västra Götaland
· 2 166 inlägg
Roland112
Bannad
- Västra Götaland
- 2 166 inlägg
skar efter den mall som Jafo skickade med och då kan man skymta manchetten. Enligt Jafos tekniska support skulle vatten sippra fram den vägen ner i brunn.tank77 skrev:
Klicka här för att svara