Bästa svaret
En V4 TP21-404 med RSK 6607077gissningsvis.
Eftermarknad för en radiator som kostar under tusenlappen? (Visserligen med termostat - 186:- hos rinkaby)
Jag skulle ha köpt en ny om jag behövde en liknande. Men det kanske bara är jag...
Eftermarknad för en radiator som kostar under tusenlappen? (Visserligen med termostat - 186:- hos rinkaby)
Jag skulle ha köpt en ny om jag behövde en liknande. Men det kanske bara är jag...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag kanske är snål, men jag tänker också på miljön när jag köper begagnat. Nu har jag inte köpt just element någon gång, men om jag behövt just det elementet hade jag nog betalat 2-400kr för det begagnade beroende på skick/ålder och hur nära och enkelt det skulle vara att hämta det. I vissa fall kör säljarna saker till mig utan extra kostnad, det är också värt endel. Och alternativet för säljaren är väl ibland att köra det till tippen och inte få betalt, så då blir det win-win. Eller Win-win-win om man även räknar in miljön. 
Jag har provat att lägga ut en liknande i gott skick som bortskänkes här på byggahus köp och sälj flera gånger. I dag fick den en enkelbiljett till stålverket eftersom jag lessnade på att den tog plats i förrådet. Marknaden för begagnade radiatorer verkar svår.
Självbyggare
· Stuga i Dalsland
· 358 inlägg
Rätta mig gärna om jag är ute & cyklar, men jag hörde att radiatorer som har varit tomma rostar upp inifrån och därför bör ses som läckrisker om de monteras igen.... Därför är det svårt att sälja beggat.
Verktygstokig
· Sörmland
· 306 inlägg
Var i landet finns den?
Rätt förvarade (varmt & torrt) så rostar dom inte invändigt.Tallguy196 skrev:
Tömda utomhus med kondens och annat med i bilden är en annan sak.
Ska man vara 100% säker i dessa fall ska dom glykolfyllas vid förvaring.
Men vem gör det?
En ( ointressant ) uppdatering: hittade en ny ägare till radiatorn. Skönt att slippa slänga ngt som fungerar
Klicka här för att svara