slaskman slaskman skrev:
Känner många som är fullgaddade och tycker det är upp till dem själva men att de måste ta konsekvenserna. Tatueringar i ansiktet och händerna vittnar om dåligt konsekvenstänk, där får man ta hänsyn till hur resten av samhället reagerar. De jag känner med helkroppstattueringar har uteslutande extroverta personligheter, en hel del av dem har också konstaterad adhd . Själv är jag ogaddad, men det är mer slump, min morsa hade garanterat dött. När hon dog på riktigt var jag inte själv intresserad längre
Vore intressant att se om det finns något samband ö.h.t mellan tatuerade och konstaterade diagnoser, typ ADHD eller liknande.
 
Satsuki
Jag hade en kompis som ville tatuera en sol runt naveln… Hon var väl ca 20 och vältränad, hade nog varit supersnyggt - då. Men sedan frågade jag om hon hade tänkt skaffa barn, då lär lilla solen bli en supernova, och efter graviditet stor risk för att lilla solen blivit ett svart hål.
Hon valde att avstå solen :crysmile:, tror det blev någon liten svart sak på ankeln istället….
 
  • Gilla
  • Haha
Lilllen och 6 till
  • Laddar…
Satsuki KristinaRT skrev:
Annars är jag inte förtjust i tatueringar i kombination m sårskador. Det är svårt att sy ihop snyggt ;)
Ah, så det är som med tapetsering då? Om man skall tatuera sig så välj ett motiv utan mönsterpassning... ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Kromo och 7 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag menar bara att vi alla döms och dömer andra delvis efter utseende. Det är få förunnade att vara 100% transparenta i det avseendet.
Jag träffade på en kille i skogen en gång som såg trevlig och välartad ut. Men så noterade jag att han hade två Sieg-runor tatuerade på vänster lång- och ring-finger.

Så det kan ni ge er f-n på att jag dömde honom bara baserat på sina tatueringar... ;)

Och det blir värre än så. Den handfull kompisar han hade med sig dömde jag bara pga deras umgänge... Behövde inte ens titta efter tatueringar. ;)
 
  • Gilla
MathiasS och 1 till
  • Laddar…
Nissens
S salkin85 skrev:
Handlar om att få vara den man vill vara, sig själv.
Vissa kan inte tänka sig vara otatuerade, lika lite som vissa andra inte kan tänka sig att vara heterosexuella.
Sexualitet är självklart var och ens privata angelägenhet.

Men att komma med en mängd synliga tatueringar i tex ansikte o på händer o hals etc är lite som att komma klädd i mjukiskläder på en formell tillställning där dresscoden är kostym…
 
  • Gilla
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
P
Nissens Nissens skrev:
Sexualitet är självklart var och ens privata angelägenhet.

Men att komma med en mängd synliga tatueringar i tex ansikte o på händer o hals etc är lite som att komma klädd i mjukiskläder på en formell tillställning där dresscoden är kostym…
Samtidigt så är den där synen ändå på väg bort helt och hållet förutom i vissa sammanhang.
Folk fattar att folk gör vad de vill, om man har bara på underarmar och inte i ansiktet så är det mer accepterat.

Ansikte blir nog inte direkt accepterat, mest för de flesta som faktiskt gör på hakan eller i pannan gör det så fult.

Men det är lite löjligt även om jag med tycker det är fult att göra någon sak ens av att man har något som inte är anstötande.
 
Nissens
Rkarlsson skrev:
Samtidigt så är den där synen ändå på väg bort helt och hållet förutom i vissa sammanhang.
Folk fattar att folk gör vad de vill, om man har bara på underarmar och inte i ansiktet så är det mer accepterat.

Ansikte blir nog inte direkt accepterat, mest för de flesta som faktiskt gör på hakan eller i pannan gör det så fult.

Men det är lite löjligt även om jag med tycker det är fult att göra någon sak ens av att man har något som inte är anstötande.
Jag vet inte riktigt hur du tänker nu.

Det är möjligt att det är så i de kretsarna du rör dig i, och även om vi leker med tanken att det skulle vara så i Sverige (vilket det inte är) så är det inget som resten av världen bryr sig om.

De flesta människor på jorden vet inte ens vad Sverige är för något… än mindre vilka trender det kan finnas där…

Tatueringar är helt enkelt inte gångbart i många sammanhang.
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
P
Nissens Nissens skrev:
Jag vet inte riktigt hur du tänker nu.

Det är möjligt att det är så i de kretsarna du rör dig i, och även om vi leker med tanken att det skulle vara så i Sverige (vilket det inte är) så är det inget som resten av världen bryr sig om.

De flesta människor på jorden vet inte ens vad Sverige är för något… än mindre vilka trender det kan finnas där…

Tatueringar är helt enkelt inte gångbart i många sammanhang.
Allt som går att dölja är gångbart överallt. Att sen resten av världen är från 50 talet och tidigare är ju tyvärr sorgset. Men vi var rätt sena på mycket med.

Om vädertjejen hade haft en liten blomma på sidan av halsen hade troligtvis bara ni äldre brytt er. Tror inte en enda jävel i yngre ålder hade brytt sig.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Om vi nu skall blanda in andra delar av världen så är tatueringar något helt accepterat på vissa ställen. Har själv kuskat runt ett par månader på Nya Zealand och träffat många människor med mycket omfattande ansiktstatueringar, de flesta rituella där man knackar in färgen. Hela, halva, övre, undre, ena sidan heltäckt osv. Många har mönster på hakan men resten fritt.
Så jag kanske har vant mig mer än gemene man i Sverige ty jag reagerar inte nämnvärt alls på denna typen. ?:thinking:
 
  • Gilla
heimlaga
  • Laddar…
Dalbotant Dalbotös skrev:
Om vi nu skall blanda in andra delar av världen så är tatueringar något helt accepterat på vissa ställen. Har själv kuskat runt ett par månader på Nya Zealand och träffat många människor med mycket omfattande ansiktstatueringar, de flesta rituella där man knackar in färgen. Hela, halva, övre, undre, ena sidan heltäckt osv. Många har mönster på hakan men resten fritt.
Så jag kanske har vant mig mer än gemene man i Sverige ty jag reagerar inte nämnvärt alls på denna typen. ?:thinking:
Samer har mig veterligen inga ansiktstatueringar
 
  • Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Rkarlsson skrev:
Allt som går att dölja är gångbart överallt. Att sen resten av världen är från 50 talet och tidigare är ju tyvärr sorgset. Men vi var rätt sena på mycket med.

Om vädertjejen hade haft en liten blomma på sidan av halsen hade troligtvis bara ni äldre brytt er. Tror inte en enda jävel i yngre ålder hade brytt sig.
Som många har upprepat ett flertal gånger snackar vi synliga tatueringar… dolda är fullständigt ointressanta eftersom de inte syns…
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Nissens
Dalbotant Dalbotös skrev:
Om vi nu skall blanda in andra delar av världen så är tatueringar något helt accepterat på vissa ställen. Har själv kuskat runt ett par månader på Nya Zealand och träffat många människor med mycket omfattande ansiktstatueringar, de flesta rituella där man knackar in färgen. Hela, halva, övre, undre, ena sidan heltäckt osv. Många har mönster på hakan men resten fritt.
Så jag kanske har vant mig mer än gemene man i Sverige ty jag reagerar inte nämnvärt alls på denna typen. ?:thinking:
Ja, det är väl lika udda som Svenskar i världen… eller kanske samer…
Jag har aldrig sett urbefolkningen på Nya Zeeland representera något företag någonstans i världen faktiskt. Har du?
 
"Det är mode nu". Peter Wahlbecks standup är träffande i sammanhanget, tycker jag.
 
Nissens Nissens skrev:
Jag har aldrig sett urbefolkningen på Nya Zeeland representera något företag någonstans i världen faktiskt. Har du?
Ja givetvis. Du vet att maorier inte är någon undanskuffad grej man skäms för i NZ va? Fler och fler namn på städer och platser ändras från engelska till sina gamla maoriska namn. Finns ju nyhetsuppläsare med ansiktstatuering med.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
P
Dalbotant Dalbotös skrev:
Ja givetvis. Du vet att maorier inte är någon undanskuffad grej man skäms för i NZ va? Fler och fler namn på städer och platser ändras från engelska till sina gamla maoriska namn. Finns ju nyhetsuppläsare med ansiktstatuering med.
Här är den.
Hade själv inte brytt mig ett skit om hon varit på tv4 eller svt. Men andra gubbar däremot =)
88674207.jpg
 
  • Gilla
john68 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.