AEG är bra men har som alla andra märken sämre och bättre modeller, just på skruvdragarsidan så är inte AEG bland dom bästa tycker jag även om dom hör till dom bättre.
Dom är iaf låååångt över grön bosch och sånt.

AEG har tydligen för ett par år sedan sålts till ett kinesiskt bolag med allt vad det då kan innebära..

Osäker källa men känns trovärdig..

AEG ägdes till för ett par år sen av Atlas Copco AB. Såldes sedan till något kinesiskt företag. Innan Atlas Copco ägde AEG, så var det ett företag med samma status som Bosch, med en serie för hemfixare samt en serie för proffs, och då var maskinerna svarta, hobby var blåa, numera liknar dom Black&Decker, och kvalitén är väl också därefter.

[TABLE="class: tborder, width: 100%, align: center"]
[TR]
[TD="class: alt1, bgcolor: #F2F2F2"]AEG was for a time a brand name owned and used by Atlas Copco in Europe. Atlas Copco had rights to distribute and sell Milwaukee in Europe and sold tools under the Milwaukee and AEG brands. AEG made some tools for Milwaukee. I have a Milwaukee drill that was made by AEG in Czech Republic. Those days are long gone. Milwaukee is now mostly a Chinese operation with ever shrinking US operations. Sad because Milwaukee was the best in its day.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

The new AEG products coming out in the orange are still made to a standard as before, the only difference now is there more price sensitive hence why some of the models are now coming out of the China TTI factory. TTi(owners of AEG,Milwaukee, Ryobi, Homelite etc) also manufactures models for other companies like Metabo, Makita, Ramset etc.

The colour change was due to the fact they are making aeg tools for rigid tools in the us in orange. So all they have to do now is a lable change instead of a full production in blue housings. It was also to freshen up the brand for relaunch.

AEGs och massa andras ägare. Troligen därför Bauhaus kör så hårt med de båda. Bra inköpspriser p.g.a. volym från samma bolag.

http://www.ttigroup.com/en/our_brands
[TABLE="width: 260"]
[TR]
[TD="class: medium_block_small_img"][/TD]
[TD="class: medium_block_small_img_text"]MILWAUKEE®[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: medium_block_small_img_text"]AEG®[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: medium_block_small_img_text"]RYOBI®[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: medium_block_small_img_text"]HOMELITE®[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: medium_block_small_img_text"]HOOVER®[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: medium_block_small_img_text"]DIRT DEVIL®[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: medium_block_small_img_text"]VAX®[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Redigerat:
Den tror jag är rätt okej, batterierna kommer att behöva laddas ofta men dom är ju å andra sidan lättare än stora.

qvintus4 skrev:
[länk]

Vad tror ni om den här då
Jag skulle inte köpa något som är refurbished.. Mina erfarenheter är att det är saker folk bytt ut som varit problembarn och som sällan är top notch.

Dumt av mig , såg inte det brukar vara noga med att kolla sånt , ska ju så klart köpa nytt .
Men annars då är den bra tro i fall man hittar motsvarande ny ??

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.