Fler bilder.
Edit. Hmmm... Jag vet inte om någon ens hann se mitt oredigerade inlägg. Oavsett så får jag be om ursäkt till i första hand Genomklok då jag... ehum... uttryckte mitt missnöje över att denne skrev att det där var rabarber när det så uppenbart inte alls är rabarber. Att dessutom göra det när risken är att det är parkslide... Vid närmare inspektion är det nog snarare högst troligt att det är just rabarber och resterna av blomstänglarna (om de nu heter så på rabarberspråk) som står kvar. Man ser vad som borde vara resterna av rabarberblad på marken också.G Genomklok skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Administrator
· Skåne
· 8 666 inlägg
Rabarber ruttnar väl ner helt? Inte blir det den typen av stammar.
Tas inte blomstänglarna bort, som dom ska, dom tar häftigt med näring från det som ska skördas,så ser det ut så där. Bladen blir som en gegga men stänglarna står kvar och torkar, samt är ihåliga. Bara att rensa så inget finns kvar. Kommer nytt till våren
Jo, blomstänglarna blir det.Marlen Eskilsson skrev:
Alldeles oavsett är det helt klart inte parkslide som visas på bilderna. Parkslide har inte smågrenar som växer ut, är inte räfflade, växer inte i en vinkel vid noderna och är inte trådiga i stammen som på en av bilderna.
Dessutom ser man gamla rabarberbladsstammar som håller på att ruttna på marken och stora, svarta blad som har vissnat.
Det är garanterat rabarber.
Blomställningarna ser ut så.