23 586 läst ·
431 svar
24k läst
431 svar
Är detta verkligen lagligt?
Vet inte det? Oftast är min erfarenhet att ”radering” innebär att dokumentet hamnar i en ”papperskorg” där det blir kvar i kanske en månad.maxmsm skrev:
Men visst, har man raderat något ska det inte dyka upp som oraderat. Men gör det det betyder det att något blivit fel, inte att någon gjort något otillåtet.
På ämnet integritet så brukar jag roa mig med att notera spårningsförsök i smartphonen.
356 spårningsförsök av diverse företag bara på byggahus-appen. Senaste 30 minuterna.
Så tillgång till ett SD kort är nog det minsta av allas våra bekymmer 😉
356 spårningsförsök av diverse företag bara på byggahus-appen. Senaste 30 minuterna.
Så tillgång till ett SD kort är nog det minsta av allas våra bekymmer 😉
Händer detta även om du har nekat kaksmulorna?Skogspromenix skrev:
Till forum och andra platser som av mej bedömts som osäkra använder jag en dator som rensar smulor vid omstart.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 413 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 413 inlägg
Hur nekar du cookies i en telefonapp?
All denna spårning från Byggahus är enbart reklamrelaterat och deras sätt att kunna driva sidan. Inget skumt eller konstigt.
@maxmsm För övrigt lite komiskt att du som är rädd för datasäkerhet tydligen kört Huawei. Jag har flera sådana telefoner som inte används längre och 2 klockor fortfarande där mjukvaran i telefonen måste sideloadas via Appgallery. Det var utmärkta produkter men knappast något för de som är rädda för att läcka data.
All denna spårning från Byggahus är enbart reklamrelaterat och deras sätt att kunna driva sidan. Inget skumt eller konstigt.
@maxmsm För övrigt lite komiskt att du som är rädd för datasäkerhet tydligen kört Huawei. Jag har flera sådana telefoner som inte används längre och 2 klockor fortfarande där mjukvaran i telefonen måste sideloadas via Appgallery. Det var utmärkta produkter men knappast något för de som är rädda för att läcka data.
Accepterar cookies nödvändiga för funktionalitet.maxmsm skrev:
Min poäng är att en smartphone samlar in massor av information vare sig vi vill eller inte.
Att appar ber om tillåtelse för tillgång till tex. SD kort är positivt.
Sedan är det ju bara galningar som går in och tar bort appbehörigheter när man är klar med vad man nu ska göra (som jag)
Ser smartphonen lite hypotetiskt som en spegel, dvs det är massor med människor/företag på den offentliga toaletten som tittar in i samma spegel som du.
Lite foliehattsvarning men hoppas du förstår vad jag menar
Jag använde inte internet i min Huawei heller.MultiMan skrev:
Hur nekar du cookies i en telefonapp?
Jag stänger plats när jag inte använder GPS.Skogspromenix skrev:
Accepterar cookies nödvändiga för funktionalitet.
Min poäng är att en smartphone samlar in massor av information vare sig vi vill eller inte.
Att appar ber om tillåtelse för tillgång till tex. SD kort är positivt.
Sedan är det ju bara galningar som går in och tar bort appbehörigheter när man är klar med vad man nu ska göra (som jag)
Ser smartphonen lite hypotetiskt som en spegel, dvs det är massor med människor/företag på den offentliga toaletten som tittar in i samma spegel som du.
Lite foliehattsvarning men hoppas du förstår vad jag menar