23 603 läst ·
431 svar
24k läst
431 svar
Är detta verkligen lagligt?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 973 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 973 inlägg
Ja, man ska givetvis välja vad man tillåter och inte. Men frågan var om man ska tillåta en specifik app en specifik behörighet. Litar man inte på Google, Apple eller Microsoft ska man givetvis inte använda deras produkter heller.Nissens skrev:
En stor skillnad ligger i lagstiftningen i den olika länderna. Är du kinesisk medborgare har du skyldighet att lämna ut information som efterfrågas av säkerhetstjänsten. Det finns mycket mer.Nissens skrev:
Nej, jag tror inte att jänkarna alltid vill oss väl. Frågan är rätt löjlig. Tror du att kineserna alltid vill oss väl.
Kanske, kanske inte. Du vet ju inte vad jag tror så påståendet kanske är fel.Nissens skrev:
Jag jobbar med säkerhetsfrågor och är rätt insatt, utan att vara expert.
Kanske inte om dig, men kanske om mig?Nissens skrev:
Eller kanske bryr sig den ena eller andra sidan mer om personer med tillgång till säkerhetskänslig information. Etc. Jag väljer iallafall personligen USA före Kina och hellre ett amerikanskt bolag än kinesiska staten.
Det är lätt att låta bli att installera och använda TikTok, svårare att låta bli Googles tjänster om man väljer en Android-telefon.
Om du läser den här sammanställningen så får du en inblick i vilka loggar som finns över alla Google användare:P paralun skrev:Jo men vad är det som är svajjigt med Google? Utmärkta tjänster till ett bra pris.
[länk]
Har du något speciellt som du inte vill att Google ska se?
Sen har då Google en utmärkt säkerhet via sin tvåstegsautentisering.
Tik-tok har en massa kod som inte hör hemma i dagens mjukvara som diskuteras i världen.
https://computersweden.se/article/1288519/14-harresande-saker-som-google-vet-om-dig.html
Antagligen liknande det Tiktok håller på med.
Jo jag ser väl inget "hårresande" i det och IDGgruppen/Sverige har ju alltid varit som de är.Nissens skrev:
En höjdpunkt varje månad är när Google skickar min tidslinje vad jag varit med om under månaden.
Jo filmer när ungarna var små får under inga omständigheter förloras. Det viktigaste jag har i Googles moln.A AndersS skrev:
Jag har inte sagt något om ”hårresande”. Jag bara säger att jag inte tror att Google är bättre än Tiktok.P paralun skrev:
Världens kloka i västvärlden möjligen.P paralun skrev:
Det handlar inte om Google, det handlar om all info som loggas på individnivå av diverse aktörer. De som är vänner idag behöver inte vara det i morgon…P paralun skrev:
Jag arbetar med säkerhetsklassat material lite nu och då. I hanteringen av det litar man verkligen inte på någon sida.
Pyttemjuk blev väl fällda dels för att de bara erbjöd sitt eget OS och dels bara Bing som sökmotor.Nissens skrev:
Äppleskrutten blev väl fällda för att de vid en uppdatering saktade ner mobilerna så att ägarna skulle köpa den senaste modellen istället.
Ja, så var det nog.maxmsm skrev:
Jag vet att det fanns ett rykte om det, men var det ett rättsfall av det menar du?maxmsm skrev:
Det jag gör som jag evt skulle behöva dölja använder jag varken mobiler, datorer eller internet till.A AndersS skrev: