T
Hej,

Jag har en fråga om en tre år gammal golvbrunn. På bilden har jag markerat ett område i rött. Till höger om det ser jag tydligt tätskiktet, som känns lite mjukt och har små gropar. Det markerade området känns däremot styvt och är vitt (borde vara smutsigare efter tre år?), vilket får mig att tro att det kanske är plast från brunnen istället för tätskikt.

Vad tror ni? Är det plast eller tätskikt jag ser? Borde jag kolla upp det närmare?

Tack för hjälpen!

• Bild av en golvbrunn med ett område markerat i rött för att visa skillnad mellan tätskikt och potentiellt plastmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K
Ja, så där såg det ut i vår brunn när tätskiktet gått sönder. Så min bedömning är att det är trasigt och du ser brunnen (det vita).

• Gilla
ToSt_ och 1 till
  • Laddar…
T
Det känns som en situation som kan behöva professionell bedömning, så jag kontaktar nog någon som kan titta på det. Tack för din hjälp, det uppskattas verkligen!

K
T ToSt_ skrev:
Det känns som en situation som kan behöva professionell bedömning, så jag kontaktar nog någon som kan titta på det. Tack för din hjälp, det uppskattas verkligen!
Du har ju egentligen 3 val i detta läge,

1. Kontakta den firman som gjorde badrummet, de bör ha lämnat 10 års garanti på tätskikt.
2. Kontakta försäkringsbolaget och de skickar en besiktningsman.
3. Täta med silikon, helt fel men blir ju tätare.

Om brunsmanchetten är skadad vilket det ser ut som på bilden så kommer försäkringsbolaget dömma ut hela badrummet, vilket då innebär total rivning och återställning.

Risk för fuktskador är inte jättestor med den skadan, men risk finns och risker vill man inte ha i ett badrum.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.