5 545 läst ·
36 svar
6k läst
36 svar
Är detta nya sättet att läsa tidskrifter på?
Lysande tips, anmälde mig direkt
Jag tror och hoppas att de flesta utgivare inser att sättet att konsumera tidningar och tidskrifter är på väg att förändras och därför jobbar mot en mer digital produkt där papperstidningen i framtiden kommer att finnas kvar men fokus kommer att ligga på den digitala distributionen.il_duce skrev:
Det finns ju tyvärr anledningar att Stora Enso lägger ner pappersmaskiner.mr_bygg skrev:Lysande tips, anmälde mig direkt![]()
Jag tror och hoppas att de flesta utgivare inser att sättet att konsumera tidningar och tidskrifter är på väg att förändras och därför jobbar mot en mer digital produkt där papperstidningen i framtiden kommer att finnas kvar men fokus kommer att ligga på den digitala distributionen.
Dom hade dock ingen möjlighet att börja valsa läsplattor/smartphones sa det när de frågade oss hur vi läste våra morgontidningar då vi var där på ett studiebesök med jobbet i våras.
Men vi höll med om att det inte var lätt att använda dom till att tända braskaminerna med
Redigerat:
Jag tror och hoppas att de flesta utgivare inser att sättet att konsumera tidningar och tidskrifter är på väg att förändras och därför jobbar mot en mer digital produkt där papperstidningen i framtiden kommer att finnas kvar men fokus kommer att ligga på den digitala distributionen.[/QUOTE skrev:De exempel jag har sett (t.ex. svd, macworld mfl.) har man tagit lika högt pris för den digitala versionen som pappersversionen. Man har lagt till "extra innehåll" istället. Samma sak att det kostar lika mycket (eller mer) att hyra film på nätet. Känns som gammelmedia är väldigt rädda och famlar i mörkret än så länge. Skivbolagen klamrar sig fast vid cd-formatet, men tjänar inga pengar på det längre. Spotify för tidningar är en lysande idé. Verkar lovande för konsumenten, men tror att papperstidningarna är rädda för detta. Men det är helt klart framtiden.
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Insåg nu att det bara funkar på äppelskruttar. Suck! Bra idé, dåligt utförande! Gör om, gör rätt!
En sån här tjänst måste ju fungera i alla miljöer, det är ju därför det finns webstandarder att följa. Jag väntar med spänning tills tjänsten fungerar i öppna format.
edit: Funkar även för Android, fel av mig (jag gör om, gör rätt). Tack Nimajneb!
En sån här tjänst måste ju fungera i alla miljöer, det är ju därför det finns webstandarder att följa. Jag väntar med spänning tills tjänsten fungerar i öppna format.
edit: Funkar även för Android, fel av mig (jag gör om, gör rätt). Tack Nimajneb!
Redigerat:
Det har man kunnat göra läääänge. Som prenumerant på DN är det gratis, andra får betalat några kronor....FredrikR skrev:
http://campaigner.dn.se/prenumerera/prova/DSOM213/
Tycker det är perfekt att läsa tidningen på detta vis i sängen när man vaknar och man har den med sig var man än är.
Redigerat:
Som jag uppfattar det så finns även en Android App, Windows Appen ska viss komma till hösten. Målgruppen är Surfplattor och med dom 3 standarderna så täcker man väl 99+% av marknaden. Men visst vore det trevligt om den även fanns till Mac och Widowsdatorer.p.lundgren skrev:
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Du har ju självklart rätt... Siten var lite otydlig, det gick visst att klicka fram lite mer info.Nimajneb skrev: