Råkade hitta en site som heter readly.com

upplägget som dom har är att man kan läsa alla tidskrifter som är anslutna för ett fast pris på 99kr i månaden. Mao ett spotifyupplägg fast med E-tidskrifter. Som jag uppfattar det räcker det med ett abo per familj.

Som jag uppfattar det har dom på en väldig kort tid tagit fram en ganska hygglig samling tidskrifter förvisso (ännu?) bara på svenska. https://se.readly.com/sv/catalog

Är detta framtiden hur vi kommer köpa o läsa tidskrifter eller gäller fortfarande den heliga pappersvarianten även i framtiden?

För att få lite BH-stuk på frågan så saknas fortfarande Gör-Det-Själv i listan:rolleyes:

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Ser klockrent ut.
Signade upp direkt för en prova på period!

Tack för tipset, hade helt missat Readly. :)

Oj, som en annan skulle ha tid att läsa?? :)

jkarlberg skrev:
Oj, som en annan skulle ha tid att läsa?? :)
Tänkte skriva 'på jobbet' men man vet ju aldrig vem som läser detta ;)
Skämt åsido, hoppas man kan få morgontidningen på samma sätt inom en snar framtid, är för lat för att hämta tidningen i postlådan som sitter dryga 100m bort...

Signade själv upp för en provperiod. Fastnade en timme i en tidning.
Verkar lovande.
Har inte koll på vilka förlag som ger ut vilka tidningar, man borde kunna se om det finns något förlag som bojkottar readly.

Vi har kört Readly sen mars, fungerar finfint och det fylls på med fler tidningar lite då och då.

Smidigt att läsa både i Iphone och Ipad (testat i Ipad 1, Ipad 2, Nya Ipad och Ipad mini med gott resultat). Smart att kunna spara ner en tidning inför framtida bruk utan uppkoppling.

Helt klart en framtidspryl!
Vem har tid att läsa allt o prenumerera på papper idag?
Och då missar man ju annat i de tidningar man inte valt.
Men är lite tunt med bygg- o biltidningar..men det kommer kanske?
Frågan är väl bara om priset kommer att ligga kvar så lågt.

Sambon lät positiv, fanns 'bra' hästsporttidning tydligen :)

Tack för tipset!

P
Verkar trevligt på många sätt. De har flera av tidskrifterna jag brukar köpa som tidsfördriv

Riktig bra tjänst. Känner ett par som jobbar där, kan skicka dom hit om ni har åsikter/kommentarer.

Toppentjänst till ett överkomligt pris.
Men då jag inte är modärn har jag varken padda eller smartfån så jag får vänta tills windowsvarianten (som skall komma under 2013 enl. hemsidan) kommer.:(

dhanjel skrev:
Riktig bra tjänst. Känner ett par som jobbar där, kan skicka dom hit om ni har åsikter/kommentarer.
Tror inte våra moderatorer skull uppskatta det.:(

Även mitt orginalinlägg ligger i gråzonen av det tillåtna:rolleyes: men då jag inte har någon koppling till företaget så tyckte jag det var OK att dela med sig och uppenbarligen så var det en uppskattad nyhet för mig o många andra.

Mikael_L
karlmb skrev:
Helt klart en framtidspryl!
Vem har tid att läsa allt o prenumerera på papper idag?
Och då missar man ju annat i de tidningar man inte valt.
Men är lite tunt med bygg- o biltidningar..men det kommer kanske?
Frågan är väl bara om priset kommer att ligga kvar så lågt.
Ja det är ju frågan.
Men samtidigt kan dom kanske inte höja speciellt mycket utan att förlora kunder.
Själv har jag definitivt inte tid att läsa för mer än 99:- i månaden ... om ni förstår hur jag menar ... ;)

F
Tack för tipset:thumbup:
Har dock ingen surfplatta för tillfället men det kan ju bli framöver.
Hade dock varit fint om man kunde läsa tidningarna i en vanlig dator också.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.