B BerraBrus skrev:
Har alltid kört med lin och "klet" i toppen och det brukar hålla hela sommaren Får väl tömma tanken igen och prova med gängtape istället. Tack för tipset
Tja, jag kan inget lova men det är kanske värt ett försök...? Lycka till!
 
Prova sätta en kran i toppen med, då slipper du greja med tape/lin när du väl fått den tät, bara att öppna kranen vid behov :)
 
L LantbrukarN skrev:
du behöver troligen fylla på luft i tanken, titta i siktröret under mätaren om du kan se vattennivån i tanken

Kopierat från JRVsystem:

Hydrofo

Kompressor används för att fylla på luft.
  1. Stäng av pumpen.
  2. Tappa ur vatten ur systemet tills hydroforen är fylld med ca 55% vatten.
  3. Fyll på luft med kompressor via hydroforens luftventil tills ledningsnätets manometer visar pumpens frånslagstryck.
  4. Starta åter pumpen.
Viktigt att använda oljefri kompressor!
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.