Excel
Hej

Jag beställde ett jobb från ett VVS företag, som ni ser på bilden har vvs killen monterat två 90 graders böjar till varmvattnet.

Det som är konstigt är att det fanns tillräckligt med rör för att gå in från ovan.

Den första och viktigaste frågan: Är det en godkänd installation?

Den andra frpgen, är den fackmannamässigt och är det normalt att en röris gör så här?
 
  • VVS-installation med två 90 graders böjar på varmvattenrör monterade i ett skåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Staffans2000
Excel Excel skrev:
Hej

Jag beställde ett jobb från ett VVS företag, som ni ser på bilden har vvs killen monterat två 90 graders böjar till varmvattnet.

Det som är konstigt är att det fanns tillräckligt med rör för att gå in från ovan.

Den första och viktigaste frågan: Är det en godkänd installation?

Den andra frpgen, är den fackmannamässigt och är det normalt att en röris gör så här?
Det inga vinklar alls.

Staffans
 
Excel
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Det inga vinklar alls.

Staffans
Kolla längst uppe till vänster
 
Excel
Nu har jag märkt ut 90 graders vinkelrören.
 
  • Installation i ett vit väggskåp med flera märkta rör och kopplingar som bildar 90 graders vinklar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Staffans2000
Men slangen kommer ju underifrån.

Staffans
 
Lite onödigt med kopplingar men värre än så är det ju inte, kan ju även finnas någon anledning till att röris har gjort på detta vis.

Tycker du ska vara nöjd och lägga fokus på något annat (y)
 
Excel
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Men slangen kommer ju underifrån.

Staffans
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Men slangen kommer ju underifrån.

Staffans
Ja tyvärr, det fanns slang att gå ovanifrån, men ändå väljer rörisen gå underifrån och göra dessa skarvar.
 
Excel
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Lite onödigt med kopplingar men värre än så är det ju inte, kan ju även finnas någon anledning till att röris har gjort på detta vis.

Tycker du ska vara nöjd och lägga fokus på något annat (y)

Ja struntade i det till en början, men nu droppar det vatten från detta rör. Jag måste ringa röris oavsett.
 
Excel Excel skrev:
Ja struntade i det till en början, men nu droppar det vatten från detta rör. Jag måste ringa röris oavsett.
Trisst, men passa på att fråga varför han valde den lösningen när han ändå är där och fipplar.
 
Är det inte så enkelt som att fördelaren inte har ingång från sidan eller nedifrån? Att fixa en annan kanske hade tagit tid och dina pengar?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.