Vi har ett hus på 59 och undrar vad detta kan vara? Jag har försökt skriva isär… men blir inte klokare!

Hand som håller en svart, rund komponent framför en vit dosa på väggen med synliga kablar och borrade hål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit plastlåda med kablar och skruvar, fastsatt på vägg. Användaren frågar om dess funktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eftersom där är en televerket-logga så gissar jag på en extra ringklocka till telefonen.

• Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
M MalinC1 skrev:
Vi har ett hus på 59 och undrar vad detta kan vara? Jag har försökt skriva isär… men blir inte klokare!

[bild][bild]
13th Marine 13th Marine skrev:
Eftersom där är en televerket-logga så gissar jag på en extra ringklocka till telefonen.
Stort tack för din snabba hjälp! Så bra att det var televerkets logga! Det är lite före min tid… :) då vågar jag skruva bort den!

E
Det där ser hembyggt ut.
Jag skulle följa tråden tills det dyker upp något som antingen är telefon eller inte,
Det kan ju vara driftlarm till värmesystem, varning för full septiktank etc.

En bild från insidan kanske avslöjar mer.

P.s. Den svarta summern ser ut som min favorit,
Är det så så drivs den på 3-24V likström och är väldigt strömsnål, så den är värd att spara.

tommib
Jag håller med, det ser ut som ett hembygge. Jag tror inte på extra ringklocka till telefonen utan en summer som larmar om något, enligt ovan.

Inuti lådan gissar jag att vi hittar en skarv och inte så mycket mer. Man har nog bara återanvänt en gammal kopplingsdosa från Televerket.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.