Status
Inte öppen för fler kommentarer.
mikethebik mikethebik skrev:
Det är väl inte alla gånger jag håller med Anders direkt, men samtidigt gillar jag de som är kaxiga och sticker ut lite framför alla räddhågsna grå Jantemänniskor och andra i PK-maffian.

Du skall ha heder Anders för att du står för vad du tycker och skriver med namn och transparens, belackarna fegar med helt dolda konton och gömmer sig bakom tangentbordet som ett barn under mammas kjolar;)

Därmed inte sagt att jag håller med om allt, ödmjukhet och viss blygsamhet är också på sin plats.

Och till frågeställningen, nu har jag uppnått åldern för statlig anställning sedan ett par år men fortsätter att jobba deltid för att jag trivs med det.
Mycket dåliga erfarenheter tidigare av fackpersoner som försökte trycka in i skallen på oss att rösta sosse, mina sista 20 år var jag enbart medlem i A-kassa för att inte gynna ett parti som jag omöjligen kan stödja.

Själv ser jag ingen större skillnad på en ägare, chef eller anställd, alla har en plats att fylla och ett jobb att göra, saknar du vilja och intresse att göra ditt jobb skall du heller inte skyddas in absurdum av ett fack, då finns det andra som kan göra ditt jobb bättre.

Angående vinglaset till lunchen är det väl Anders ensak så länge han inte sätter sig bakom ratten, då går även jag i taket.
Men cykla är okej?

M mlb88 skrev:
Vi pratade inte om när man var nykter/onykter utan hur snabbt ett glas vin förbränns och det tar i regel 2-2,5 timmar enligt systembolaget själva. Hur du kan få det till att du är nykter på 30 min vet jag inte för det är inte samma sak.

Det finns de som kan dricka 3 glas vin på lunchen och framstå som nyktra för det, men deras kroppar förbränner ändå alkoholen i samma takt som din och min.
Jag har sett ett flertal dricka ett kvarter renat på stört och det märktes inte ett dugg på dom men så var de vältränade oxå

K kortis skrev:
Jag har sett ett flertal dricka ett kvarter renat på stört och det märktes inte ett dugg på dom men så var de vältränade oxå
Förstå inte hur träning ska påverka förbränningen. Men jag joggar och håller mig i form

• Haha
Fotografen
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Förstå inte hur träning ska påverka förbränningen. Men jag joggar och håller mig i form
Träna på att kröka pucko

• Gilla
sunqan
  • Laddar…
J
K kortis skrev:
Träna på att kröka pucko
Just Pucko krökar dom väl aldrig.

• Haha
  • Gilla
Fotografen och 5 till
  • Laddar…
Får väl lägga mig i diskussionen genom att gissa att @kortis menar tränade på att svepa kvartingar?

EDIT: Ser att @kortis hunnit svara med ett förtydligande…

Sedan för att anknyta till frågan om facket så vill jag nog hävda att facket spelar, och har spelat en viktig roll på arbetsmarknaden. Själv har jag valt att gå ur facket i protest mot hur de hanterade en felaktig uppsägning, mer exakt så gick det med på att uppsägningen var felaktig, men ville jag driva frågan vidare fick jag göra det själv.

Det plus att de vid en tidigare löneförhandling gått med på en mindre löneökning än för andra anställda (som tillhörde en annan fackförening) på arbetsplatsen gjorde som att jag fick nog. Anledningen till den mindre löneökningen var att facket gick på arbetsgivarens linje: Ni har ju så roliga jobb. Till slut så brast det för mig.

Hade jag (igen) jobbat för en större arbetsgivare där aktuell fackförening är ett annat än tidigare skulle jag nog överväga att gå med. Den funderingen tar jag den dagen.

Och så något helt annat, vin till lunchen. En av de få punkter där jag håller med @AndersMalmgren är att man bör passa på att njuta här i livet. Nu föraktar jag Anders livsstil på samma sätt som han säkerligen föraktar min, jag menar, jag bor inte i city, jag drar inte in någon hög lön (jag värderar tid högre), dricker inte och tycker mat är ganska trist. Men just om vikten att få/kunna göra något man njuter av är vi nog ganska överens om.

• Gilla
och en till och 1 till
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Just Pucko krökar dom väl aldrig.
Pucko o konjak= lumumba drack jag på Mallorca 1968 ja det kom ut samma väg:seenoevil:

• Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
P
K kortis skrev:
Har stött på en lulebo i 55-60 års åldern som vi satt och söp med för många år sen.

Det märktes inte på honom efter ett helrör att han var full. Och då fortsatte han hela natten.

Snacka om alkoholist.

• Gilla
kortis
  • Laddar…
K kortis skrev:
Pucko o konjak= lumumba drack jag på Mallorca 1968 ja det kom ut samma väg:seenoevil:
Så du kräks.
Låter inte som en person som kan hantera alkohol. Ni svennebananer är så roliga, klagar på oss som tar ett glas vin till maten varje dag. Själva super ni er redlösa på helgen och slår frun.

• Gilla
djanlov
  • Laddar…
P
Så du kräks.
Låter inte som en person som kan hantera alkohol. Ni svennebananer är så roliga, klagar på oss som tar ett glas vin till maten varje dag. Själva super ni er redlösa på helgen och slår frun.
Nu går ni alla lite för långt.
Kan vi släppa era bubblor?

• Gilla
heimlaga och 3 till
  • Laddar…
K
Gott om patetiskt folk här

Så du kräks.
Nå ja det var ju tror 1968 då var jag 15 så jag har viss förståelse för min egen dumhet.
I dag få jag inte ens dricka vin trotts att det ligger ett antal vinflaskor köpta på vingårdar runt om i bla Frankrike
Att missbruka alkohol o misshandla sin hustru är nu knappast något som enbart faller på ”svenne”
utan där är alla samhällsgrupper men vissa är överrepresenterade och det är inte lika synligt att vara nedsupen i överklassen

Redigerat:
K kortis skrev:
I dag få jag inte ens dricka vin trotts att det ligger ett antal vinflaskor köpta på vingårdar runt om i bla Frankrike
Nykter alkolist. Det är väl fine, men du behöver ju intr kasta skit på oss som kan hantera det. Oh well.

Kanske dags återgå till ämnet varför facket är sämst?

Nykter alkolist. Det är väl fine, men du behöver ju intr kasta skit på oss som kan hantera det. Oh well.

Kanske dags återgå till ämnet varför facket är sämst?
Nej jag får inte dricka alkohol pga av hjärtproblem

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
K kortis skrev:
Nej jag får inte dricka alkohol pga av hjärtproblem
Ett glas om dagen är bra för hjärtat, kanske det som är problemet;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.