Jag tycker helt klart det är roligare när alla kör sitt eget race. Häckar av olika slag, staket, murar osv... Känns mer levande.

Visst, det kan dyka upp rötägg som låter sin tomtgräns (och resten av tomten) förfalla totalt, men jag hade inte föredragit någon slags amerikanska "white picket fence" längs varenda hus. Hur tråkigt hade inte det varit?

Tycker det är svårare att komma överens med frugan vad vi ska ha än grannarna :D

Vi bygger också i nybyggt område, tycker det skulle kännas skumt om alla körde samma. Men personligen skulle jag invänta grannar och snacka kring det för grannsämjans skull. Bra band med grannar är viktigt, för mig iaf.

Hej här är en länk till en bra site: http://xn--villastngsel-mcb.com/

Själv har jag ett klassiskt "Gunnebo stängsel" fastgjutet sedan c:a 60 år. Fortfarande still going strong, har gjutit om någon enstaka fäste, samt bytt en spännare. Tillverkas dock inte längre.

I ditt fall rekommenderar jag ett "viltstängsel", det kan du ställa upp och lätt ta bort (när du och grannarna kommit överens). Föreslår att du börjar med att placera den på tomtgräns.

Stängslet är billigt c:a 3800:- för 100 meter.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.