¨Vanliga skruvar.

Jag borrade upp de förborrade hålen med 14mm borr och satte vanliga karmskruv.

(Det var förborrat med 14-15mm borr ca 1cm djupt och sen resten borrat igenom med 3-4 mm borr.)

Hoppas ni satt ordentlig pallning vid slutblecket, tjuven bryter inte upp dörren, han bryter ut karmen till låskolven hoppar ur.

Protte

prototypen skrev:
Hoppas ni satt ordentlig pallning vid slutblecket, tjuven bryter inte upp dörren, han bryter ut karmen till låskolven hoppar ur.

Protte
Inga problem med 160 x 6 mm skruvar :-)

Skruvarna håller väl inte mot om du sätter kofoten mellan dörrblad och karm och bryter karmen mot stolpen, då hjälper inte en 10x1000 ens, en plankbit är bättre.

Protte

På moderna dörrar kommer det oftast med ett låshus som har hakkolv eller vad det nu heter ? Den krokar i sig i slutblecket så att säga.
Därmed blir det mycket svårare att dela på karm och dörrblad.

Det är väl det låset man öppnar med ett bladmått så där behöver man inte så stadigt bakom.

Protte

Heter väl hakregellås.

Därför har man PIR, kontaktroner o larm ip kamera som sparar bilder på en extern servern.
Och en trevlig siren! Med stroboskap!

Det absolut bästa är ett skalskydd som inte släpper in tjuven.
Ett larm kan bara konstatera att någon objuden har kommit in, 2 minuter kan räcka.

Protte

prototypen skrev:
Det absolut bästa är ett skalskydd som inte släpper in tjuven.
Ett larm kan bara konstatera att någon objuden har kommit in, 2 minuter kan räcka.

Protte
Galler i fönster, pansar dörrar, väpnade vakter och eller en förbannat svärmor?
Du har gett mig en tips för bra tråd!

På en radhusytterdörr i Lagan står det:
Break in and make my day
Sedan en bild på en glad hund.

Protte

prototypen skrev:
På en radhusytterdörr i Lagan står det:
Break in and make my day
Sedan en bild på en glad hund.

Protte
En Chihuahua ?
Det har jag redan. Det enda den gör är att skälla.
Varan gamla hund... Honom saknar jag.
Orkar inte ha en större hund numera.

Det var mera åt schäferhållet.

Protte

Satte in en ytterdörr modell Ystad idag i garaget och råkade ut för samma sak. Borrade upp hålen med 14 mm men karmskruvarna tog dåligt. Skulle testa borra med 13 mm istället om jag gjorde om det. Men resultatet blev bra iaf efter lite kilande.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.