4 096 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Är det ok att limma på lack
Jag brukar alltid slipa trärent innan jag limmar. Men om lacken sitter som den skall, förlorar man någonting på att limma ovanpå lacken?
--- Mats ---
--- Mats ---
Produkter som diskuteras: "trärent"
Trä-Rent Jape
Rengöring av trä utomhus
49 kr inkl moms
Läs mer
Om man ser till ett längre perspektiv så tror jag inte på metoden. Jag tycker nog att nästan all lack för eller senare krackelerar, släpper eller något annat fast 2-komp lack har vi ju ingen uppfatning om hur den sitter på materialet om säg 30-40 år.
Pär
Pär
Tack, jo det är nog tyvärr som du säger. I en förhoppning att förenkla tänkte jag att det skulle vara så mycket enklare att "förlacka" om man inte behövde maskera eller frigöra efteråt. Men det är alltså den vanliga vägen som gäller.pär h skrev:
--- Mats ---
Klicka här för att svara