5 706 läst ·
3 svar
6k läst
3 svar
Är det OK att låta en 3½-åring vara med och måla med vattenbaserad färg?
Jag ser inget hinder? Mina barn var alltid med och målade när dom växte upp?! Dom var även med när man målade med lackfärg m.m .och helst skulle dom ha huvudet i hinken
Om dom inte målar så är dom ju alltid med i vilket fall som helst (våra var oftast där vi var i alla fall) Mina barn bor med oss och har alltid varit hemma när vi fixat så jag ser inte skillnaden..
Intressant informationmidvinter skrev:
Det visade sig knepigare i praktiken... När sambon frågade efter vattenbaserad lågemmiterande färg i färgaffären, så sa de ungefär:
Vattenbaserad, javisst. Men lågemitterande, vad är det?!? (Och så sålde de Nordsjö Ready V till honom. Utan att alltså egentligen veta.)
Så då ringde jag till en av större färgaffärerna och frågade. Tjejen jag pratade med hade aldrig hört talas om lågemitterqnde och fattade inte vad det var (fast jag försökte förklara). Så hon frågade sina kollegor, och ingen visste vad lågemitterande betydde - inte ens han som hade jobbat där i 30 år :-[
Visserligen, enligt Folksamt byggmiljöguide så verkar det som att det borde vara OK (http://wse000412-503-8.hosting.win....lt_gora.asp?id=2&id2=1&id3=17#rekommenderade; håll pilen över kommentaren vid bruksskedet) - men ändå... det borde gå att få bättre info?!?
Klicka här för att svara