2 237 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Är det någon som har byggt med Värsåsvillan!
Hej!
Medan vi väntar på besked om tomt så har jag kikat runt lite bland olika leverantörer och kommit fram till att värsåsvillan har en del fina hus som vi skulle kunna tänka oss (givetvis beroende på vad vi får för typ av tomt). Är det någon som har byggt med dessa? Positivt/negativt? Prisbild?
Tar tacksamt emot all information jag kan få!
/lilla LINA
Medan vi väntar på besked om tomt så har jag kikat runt lite bland olika leverantörer och kommit fram till att värsåsvillan har en del fina hus som vi skulle kunna tänka oss (givetvis beroende på vad vi får för typ av tomt). Är det någon som har byggt med dessa? Positivt/negativt? Prisbild?
Tar tacksamt emot all information jag kan få!
/lilla LINA
Tycker sj att värsåsvillan har fina hus, med ett lantligt intryck på många av husen. Hade lite kontakt med dom för nått år sen så jag kan varken säga positivt eller negativt. Prisbilden ligger som Myresjö och LB-Hus m.fl. Fina hus, till vad jag tycker e en rimlig peng. Men där e vi alla olika, på vad man tycker saker e värda. 
Tack för snabbt svar, även om jag inte blev så mycket klokare 
Vad man tycker är dyrt/billigt är såklart olika, likaså vilken standard man vill ha och vad man är beredd att betala. Jag är inte ute efter ett budgethus (typ smålandsvillan) men inte heller någon superlyx. Trägolv och kaklade badrum räcker fint för mig, men ändå vill jag känna att jag får mycket för pengarna. En del jobb invändigt kan vi tänka oss att göra själv, för att förhoppningsvis få ner priset en aning.
Vi är inte beredda att lägga mer än ungefär 2, 5 miljoner på huset med tomt inkluderat.
/lilla LINA
Vad man tycker är dyrt/billigt är såklart olika, likaså vilken standard man vill ha och vad man är beredd att betala. Jag är inte ute efter ett budgethus (typ smålandsvillan) men inte heller någon superlyx. Trägolv och kaklade badrum räcker fint för mig, men ändå vill jag känna att jag får mycket för pengarna. En del jobb invändigt kan vi tänka oss att göra själv, för att förhoppningsvis få ner priset en aning.
Vi är inte beredda att lägga mer än ungefär 2, 5 miljoner på huset med tomt inkluderat.
/lilla LINA
Då beror det såklart mycket på vad din tomt kostar. För oss räcker 2,5 milj till tomt och Smålandsvilla plus att vi planerar att få ovanvåningen färdigställd av andra. Då kostar själva tomten en halv miljon och resten är ovanvåning, trädgård, avgifter, grund & garage mm
fiddeli
fiddeli
Klicka här för att svara