3 168 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Är det någon som äger digitala LVI Yali purmo olje-radiatorer? Har lite frågor…
Hej, har samma problem, flyttat in i hus med Yali Digital element som kräver Touch e3.E_interiör skrev:
Alternativet jag fick från leverantören var att byta ut termostaterna och powerboxarna i befintliga element. Detta via behörig elektriker. Man får då ett förmånligt pris på de nya termostaterna, men det lär fortfarande bli dyrt, har 15 element hemma, hade vart lite enklare att bara kunna köpa en styrenhet.
Har tänkt att ta in offert från elektriker på vad det kostar, kan uppdatera när jag vet.
Men samtidigt intresserad på om det går att lösa på annat sätt.
Jag skicka tillb alla elementen i retur.Turningpath skrev:
Hej, har samma problem, flyttat in i hus med Yali Digital element som kräver Touch e3.
Alternativet jag fick från leverantören var att byta ut termostaterna och powerboxarna i befintliga element. Detta via behörig elektriker. Man får då ett förmånligt pris på de nya termostaterna, men det lär fortfarande bli dyrt, har 15 element hemma, hade vart lite enklare att bara kunna köpa en styrenhet.
Har tänkt att ta in offert från elektriker på vad det kostar, kan uppdatera när jag vet.
Köpte ist Gnosjö wifi element för dom behöver man ingen gateway till.
Det blev för omständigt med Lvi.
Hoppas det löser sig för dig. Har du tur kanske du hittar en gateway e3 om någon butik har kvar en sådan.
Fick du svar på
Fick du reda på vad det kostade per element?Turningpath skrev:
Hej, har samma problem, flyttat in i hus med Yali Digital element som kräver Touch e3.
Lyfte det med elektrikern men kände inte att det var värt att ta det vidare, kontaktade även Yali grossist för att få tag i en touch e3 men de ville inte släppa någon då de måste ha kvar för garantiärenden och liknande.. har inte engagerat mig mer men hade ju gärna löst problemet för att kunna schemastyra centralt osv...A Andreascanr skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Takdusch med bra tryck, vilken ska jag välja, spelar det någon roll?
Badrum -
Någon som vet vilken insekt som har orsakat detta?
Lösvirke & Timmerhus -
Är det någon som har en ide vad kommunen menar!
Bygglov -
Är det någon som har problem med köksluckorna på Epoq kök ? fet fläck?
Kök -
Går det att koppla om denna brytare med någon av dessa?
El