Finns det service där man kunde låta sprutmålas en vit bokhylla till en ny färg? Lönar det sig om bokhyllan är billig träfiberskiva?

BirgitS
Man kan ju lämna in dörrar för sprutmålning så det bör ju gå att göra med en bokhylla också.

Man kanske kolla om bokhyllan tål att transporteras fram och tillbaks för en del billiga bokhyllor klarar inte att monteras ned och upp igen samt inte heller att transporteras hela liggande i en släpvagn.

Jag håller på lite med sprutmålning och jag ser helst att hyllan inte är monterad om jag skulle göra jobbet.

Protte

Jag har ingen erfarenhet av sprutmålning men jag målade just om ett barnkök (i träfiberskiva) från IKEA. Med häftgrund, snickerifärg och skumgummi-roller blev det jättebra! Kanske kan vara en lösning för dig också?

G Gammastralning skrev:
Finns det service där man kunde låta sprutmålas en vit bokhylla till en ny färg? Lönar det sig om bokhyllan är billig träfiberskiva?

Varför inte:D vill man ha den i en anna kulör så är det bara måla på.
Hade en kund inne för ca 8 månaders sen som köpte en stor bokhylla från jysk som vi måla i en grå/grön färg, ska se om om jag har något kort på de. Tycker det blev riktigt bra..

• En stor bokhylla målad i grå/grön färg med diverse föremål i ett ljust rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
G Gammastralning skrev:
Om det "lönar sig" beror ju på vad det skulle kosta att köpa en färdig hylla i den önskade färgen.

Skall du låta måla en Billy hylla, så gissar jag att det kostar 2 - 5ggr nypriset för hyllan.

Men om en hylla i den önskade färgen kostar 20ggr en Billyhylla, så är det ju värt det.

B berne88 skrev:
Varför inte:D vill man ha den i en anna kulör så är det bara måla på.
Hade en kund inne för ca 8 månaders sen som köpte en stor bokhylla från jysk som vi måla i en grå/grön färg, ska se om om jag har något kort på de. Tycker det blev riktigt bra..
Väldigt snyggt resultat!

Hur gick ni tillväga och vilken typ av färg/roller använde ni?

Är det helt nytt så mattar man ned ytan med fint slippapper.
Sprutar med en två komponent färg, blir bättre än orginal.

Protte

K KElfving skrev:
Väldigt snyggt resultat!

Hur gick ni tillväga och vilken typ av färg/roller använde ni?
som ovan prototypen säger använder syra färg som är 2k. Den har ny så gick smidigt att måla den

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.