12 061 läst ·
8 svar
12k läst
8 svar
Är det någon ide att låta sprutmålas en ny Ikea/Jysk bokhylla till en ny färg?
Finns det service där man kunde låta sprutmålas en vit bokhylla till en ny färg? Lönar det sig om bokhyllan är billig träfiberskiva?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 157 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 157 inlägg
Man kan ju lämna in dörrar för sprutmålning så det bör ju gå att göra med en bokhylla också.
Man kanske kolla om bokhyllan tål att transporteras fram och tillbaks för en del billiga bokhyllor klarar inte att monteras ned och upp igen samt inte heller att transporteras hela liggande i en släpvagn.
Man kanske kolla om bokhyllan tål att transporteras fram och tillbaks för en del billiga bokhyllor klarar inte att monteras ned och upp igen samt inte heller att transporteras hela liggande i en släpvagn.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
Jag håller på lite med sprutmålning och jag ser helst att hyllan inte är monterad om jag skulle göra jobbet.
Protte
Protte
Jag har ingen erfarenhet av sprutmålning men jag målade just om ett barnkök (i träfiberskiva) från IKEA. Med häftgrund, snickerifärg och skumgummi-roller blev det jättebra! Kanske kan vara en lösning för dig också?
G Gammastralning skrev:
Varför inte
Hade en kund inne för ca 8 månaders sen som köpte en stor bokhylla från jysk som vi måla i en grå/grön färg, ska se om om jag har något kort på de. Tycker det blev riktigt bra..
Moderator
· Stockholm
· 56 229 inlägg
Om det "lönar sig" beror ju på vad det skulle kosta att köpa en färdig hylla i den önskade färgen.G Gammastralning skrev:
Skall du låta måla en Billy hylla, så gissar jag att det kostar 2 - 5ggr nypriset för hyllan.
Men om en hylla i den önskade färgen kostar 20ggr en Billyhylla, så är det ju värt det.
Väldigt snyggt resultat!B berne88 skrev:
Hur gick ni tillväga och vilken typ av färg/roller använde ni?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
Är det helt nytt så mattar man ned ytan med fint slippapper.
Sprutar med en två komponent färg, blir bättre än orginal.
Protte
Sprutar med en två komponent färg, blir bättre än orginal.
Protte
som ovan prototypen säger använder syra färg som är 2k. Den har ny så gick smidigt att måla denK KElfving skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hej! Är det någon som har erfarenheter av detta företag?
Vatten & Avlopp -
Är det någon som har erfarenhet av höga skjutglaspartier för uterum?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Någon som vet vad detta kan ha varit?
Grund & Markarbeten -
Är det någon som byggt nytt hus med valsjöhus ?
Hustillverkare -
Är det någon som beställt kakel/klinker från Tile Expert?
Badrum