1 244 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Är det mening att använda räntejämförelsesite till bolån?
Min bindningstid på bolån löper ut snart och jag börjar titta på räntorna. Inte jättekul läsning när man har 1,12 idag...
Som rubriken undrar, har någon använt tex Lendo eller annan jämförelsetjänst och lyckats få bättre ränta än vad man kan få på nätet?
Som rubriken undrar, har någon använt tex Lendo eller annan jämförelsetjänst och lyckats få bättre ränta än vad man kan få på nätet?
Nej, har inte använt lendo. Tror det är svårt då en del banker vill förhandla om räntan och en del inte vill det.
Vill man binda på längre tid är det nog bara att börja ringa runt...
Är man nöjd med 3 mån ränta kan man väl ta nån av nätbankerna.
Vill man binda på längre tid är det nog bara att börja ringa runt...
Är man nöjd med 3 mån ränta kan man väl ta nån av nätbankerna.
Bästa svaret
Jag har gjort det två gånger. Båda gångerna fick jag exakt standardräntan som anges på respektive banks hemsida.
Jag tyckte inte det gav något alls, jämfört med att gå in på en jämförelsesida (typ nedan) och titta på vilka banker som ligger bra till nu, ich helt enkelt teckna utifrån den delen.
Jag har inte velat krångla med att bli helkund, flytta tjänstepension och bankkonton osv så jag är kanske inte så attraktiv.
Tidigare har nischbankerna varit bra, men nuförtiden så ligger de traditionella bankerna ganska bra till. Där finns nog bättre möjligheter att diskutera individuell ränterabatt.
https://www.compricer.se/bolan/?gcl...K-pJ1kBlVoM93Itr1Bq8mqeUHr0YzWq4aAg6CEALw_wcB
Jag tyckte inte det gav något alls, jämfört med att gå in på en jämförelsesida (typ nedan) och titta på vilka banker som ligger bra till nu, ich helt enkelt teckna utifrån den delen.
Jag har inte velat krångla med att bli helkund, flytta tjänstepension och bankkonton osv så jag är kanske inte så attraktiv.
Tidigare har nischbankerna varit bra, men nuförtiden så ligger de traditionella bankerna ganska bra till. Där finns nog bättre möjligheter att diskutera individuell ränterabatt.
https://www.compricer.se/bolan/?gcl...K-pJ1kBlVoM93Itr1Bq8mqeUHr0YzWq4aAg6CEALw_wcB
Tack! Det var ungefär som jag gissade på helt enkelt, med skillnaden att man hamnar i nåt reklamregister men inte vill vara med i.B BSOD skrev:Jag har gjort det två gånger. Båda gångerna fick jag exakt standardräntan som anges på respektive banks hemsida.
Jag tyckte inte det gav något alls, jämfört med att gå in på en jämförelsesida (typ nedan) och titta på vilka banker som ligger bra till nu, ich helt enkelt teckna utifrån den delen.
Jag har inte velat krångla med att bli helkund, flytta tjänstepension och bankkonton osv så jag är kanske inte så attraktiv.
Tidigare har nischbankerna varit bra, men nuförtiden så ligger de traditionella bankerna ganska bra till. Där finns nog bättre möjligheter att diskutera individuell ränterabatt.
[länk]
Klicka här för att svara